  • 1. Data: 2004-01-15 11:58:38
    Temat: podatek ryczałtowy a najem
    Od: "pictor" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam Wszystkich Serdecznie!

    Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu następującego problemu:

    Wynajmuję na cele handlowe lokal użytkowy będący moją własnością. Lokator
    płaci mi co miesiąc 2000 zł. Oprócz tego zobowiązany jest (na podst. pisemnej
    umowy) do regulowania na własny rachunek i we własnym zakresie należności za
    prąd, wodę, ogrzewanie.
    Chciałbym się dowiedzieć, czy mam płacić podatek ryczałtowy tylko od czystego
    zysku, czyli od 2000 zł, czy także od owych opłat licznikowych za media (
    traktujac je jak część mego przychodu),które płaci mój lokator ?
    Nie prowadzę działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedż,

    Pictor

  • 2. Data: 2004-01-15 16:28:16
    Temat: Re: podatek ryczałtowy a najem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, pictor wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zysku, czyli od 2000 zł, czy także od owych opłat licznikowych za media (
    >+ traktujac je jak część mego przychodu),które płaci mój lokator ?

    Była tu dyskusja kilka razy, w GP były artykuły które opisywały
    że rzeczywiście tak jest - ale (jakoby) staranne sformułowanie
    umowy pozwalało ów problem obejść (mi się to nie podoba :) ! - ale
    skoro "GP twierdziła"...).
    Jeden z grupowiczów zapłacił i pościągał sobie owe artykuły
    i pisał że był zadowolony z ichnich opisów: jakbyś tak mógł
    googla zatrudnić... (groups.google.pl -> zaawansowane
    i zapodawać "najem ryczałt OR ryczałtowy" czy jakoś tak,
    byłem zamieszany w wątek i zapodawałem adresy do numerów
    GP - możesz spróbować "autora" wypełnić :)).

    pozdrowienia, Gotfryd