  • 1. Data: 2004-12-05 16:04:52
    Temat: import oprogramowania z dostawa przez internet
    Od: "Roman Pilars" <p...@n...pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem w firmie:
    - klient jest zainteresowany kupnem programu komputerowego pewnej
    australijskiej firmy
    - program mozna kupic skladajac zamowienie faxem lub przez internet
    - platnosc za pomoca przelewu lub karty kredytowej
    - istnieje tylko jedna forma dostawy programu, a mianowicie pobranie go z
    serwera producenta
    - kody aktywujace dostarczane sa e-mailem
    - faktura przyjdzie tez e-mailem, a moze poczta papierowa

    I teraz pytanie:
    - jak wprowadzic taka fakture, jako zakup towarow handlowych, jesli nie
    widzial jej polski Urzad Celny, czyli nie zaplacono ani cla, ani podatku VAT
    - a moze istnieje jakas prosta procedura, np cos w rodzaju faktury
    wewnetrznej, ktora zalatwia sie problem przy dostawach wewnatrz UE?

    Mam nadzieje, ze ktos z grupowiczow juz to przerabial i podpowie mi co i
    jak.
    Z gory dziekuje i pozdrawiam,
    --
    Roman Pilars

  • 2. Data: 2004-12-05 17:56:08
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Roman Pilars" <p...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > - a moze istnieje jakas prosta procedura, np cos w rodzaju faktury
    > wewnetrznej, ktora zalatwia sie problem przy dostawach wewnatrz UE?
    Nie przytocze przepisow, ale sciagniecie softu z netu nie podlega ocleniu i
    VAT.
    Nadal sa problemy z nosnikami - ale Ciebie to nie dotyczy.

    > Mam nadzieje, ze ktos z grupowiczow juz to przerabial i podpowie mi co i
    > jak.
    > Z gory dziekuje i pozdrawiam,
    > --
    > Roman Pilars

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-12-07 15:03:52
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Pilars" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - a moze istnieje jakas prosta procedura, np cos w rodzaju faktury
    > wewnetrznej, ktora zalatwia sie problem przy dostawach wewnatrz UE?

    wszystko jak w/w + dostałam fv w pdfie.
    wystawiam fakture wew. i naliczam VAT (np.100 euro*kurs z dnia wyst.faktury)
    x 22%
    na deklaracji vat wykazuje jako nabycie WNT a po drugiej stronie w VAcie od
    zakupów odliczam ten VAt.
    Obie firmy posiadaja NIP unijny.
    posiadam podłączone dokumenty:
    faktura, dowod zapłaty, korespondencja @

    moj US zaakceptował taka procedure.

    L.

  • 4. Data: 2004-12-08 18:41:37
    Od: "Roman Pilars" <p...@n...pl>

> [...]
    wyst.faktury)
    > x 22%
    > na deklaracji vat wykazuje jako nabycie WNT a po drugiej stronie w VAcie

    Tak, ale to dotyczy nabycia wewnatrz UE.
    Ja zapytalem o import z Australii.

    Dziekuje i pozdrawiam,

    Roman Pilars