  • 1. Data: 2004-12-05 15:38:12
    Temat: [ryczalt] struktura sprzedazy narastająco
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!

    Jak wiemy strukture przychodu w ewidencji przychodow u ryczaltowca
    mozna liczyc na 2 sposoby. W kazdym miesiącu na podstawie danego miesiaca
    (przez co nalezy po dkoniec roku korygowac)
    lub narastająco.
    I moje pytanie brzmi, na cym polega liczenie narastająco?
    Czy chodzi tu o powiedzmy cos takiego:
    8,5% 5,5% 3%
    styczen: przychod 120 222 345
    luty : przychod 349 234 888
    marzec: przychód 887 999 777

    i teraz tak,

    w styczniu liczymy na podtsawie kwot 120 , 222 i 345

    w lutym na podstawie kwot 120+149 , 222+234, 345 + 888

    w marcu liczymy procentowo strukture na podstawie 120+149+887 ,
    222+234+999, 345 + 888+777

    czy tak?

    i teraz powiedzmy (fikcyjne procenty) ze w lutym wyjdzie mi sprzedaz 30%
    32% i 38%
    to ZUS + inne odliczenia od przychodu ktore mnoze przez odpowiednie
    procenty pochodza
    tylko z miesiaca luty, czy sumuje zus z tym ze stycznia i wtedy dziele
    wedlug struktury?
    Obstawiam to pierwsze.

    No to teraz kolejne pytanie, w miesiacach styczen - listpad strukture
    sprzedazy w procentach
    zaokrąglam tzn jezeli wyjdzie mi 35,654% to pisze 36%
    i dopiero w grudniu pisze (zaleznie jak wyjdzie, z dokladnoscia do 0,01%)
    czyli powiedzmy
    na przykladzie 45,667% bedzie to 45,67% i dokonuje ponownie odliczen
    (wszystkich z roku)
    na podstawie tych procentow, czy w grudniu tak samo licze, jak poprzednio,
    czy po prostu sobie dodatkowo robie zestawienie do PIT 28 w ktorym wlasnie
    w ten sposob licze
    tzn strukture przychodu na podstawie calego roku (z dokladnoscia do
    0,01%)wyznaczam,
    odliczam na podstawie tej struktury wszystkie odliczenia z roku od calego
    przychodu z roku,
    patrze ew, jakie wychodza roznice pomiedzy tym zestawieniem a tym co
    wykazalem w ewidencjach przychodu
    w trakcie roku i dokonuje w PIT 28 korekty?
    Jezeli na tej podtawie dokonuej korekty to czy wtedy jakies odsetki place?
    czy od tego juz sie nie placi?

    Ale dlugie zdanie , pochlastalbym sie gdybym mial na nim w podstawowce na
    polskim dokonac rozbioru logicznego :-)

    no dobra Pokrecilem troche, mam nadzieje ze ktos zrozumie jezlei nie to
    jakby co sprecyzuje.

    P.

    ---
    masz problemy miłosne?
    nie potrafisz zinterpretować snów?
    wiem czego potrzebujesz ....
    ..... milosc.cpp.g5.pl

  • 2. Data: 2004-12-06 13:16:14
    Temat: Re: [ryczalt] struktura sprzedazy narastająco
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    no dobra juz wszystko wiem, pytanie tylko do ilu ma byc zaokraglona
    struktura przychodu
    w miesiacach I-XII (nie w rocznym podsumowaniu - w nim do 0,01%) i czy
    za te drobne roznice ktore powstaja w przeciagu
    roku - jezeli nie wybralem liczenia odliczen narastajaco- jakies odsetki
    place?

    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2004-12-07 10:18:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > za te drobne roznice ktore powstaja w przeciagu
    > roku - jezeli nie wybralem liczenia odliczen narastajaco- jakies odsetki

    po przeanalizowaniu Panstwa postow :-)

    i telefonie do US dowiedzialewm sie ze procenty w danych miesiacach
    rowniez
    musza byc zaokraglone do 0,01% a za roznice przy obliczaniu ryczaltu
    biezaco
    zamiast narastajaco nie placi sie odsetek bo i tak w grudniu bedzie to
    rozliczone.
    Moze komus sie przyda.

    Pozdrawiam
    P.