  • 1. Data: 2004-01-24 16:02:48
    Temat: jak (i czy) rozliczyc prace za granica (na szaro ;-)
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    w te wakacje pracowalem we Francji, w dwoch miejscach. Co ciekawe - nie
    mialem zadnego (wymaganego) pozwolenia na prace, a obaj pracodawcy zaplacili
    od mojej pracy rachunek. No ale coz, taki kraj ;-) W jednym przypadku nie
    mam watpliwosci, zeby nie umieszczac tego w rocznym zeznaniu - pracodawca po
    prostu wpisal mi obywatelstwo francuskie i adres zamieszkania we Francji,
    wiec wydaje mi sie ze nie wpadna ze ja to ja ;-) natomiast w drugim
    przypadku pracowalem jako Polak, jako adres zamieszkania mialem wpisany
    adres w Polsce. Wiem ze nie trzeba od tego placic podatku, bo zostal juz
    odprowadzony we Francji. Natomiast wykazanie tego dochodu mogloby sprawic ze
    przekrocze kwote wolna od podatku, a co za tym idzie - nie dostane zwrotu
    zaliczek zaplaconych z tytulu umowy zlecenie. Czy jest jakis system
    przesylania sobie tych informacji miedzy panstwami, czy w ogole mam
    obowiazek wykazywania tych dochodow?

    Pzdrw
    Kwik

  • 2. Data: 2004-01-26 06:45:25
    Temat: Re: jak (i czy) rozliczyc prace za granica (na szaro ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, Kwik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zaliczek zaplaconych z tytulu umowy zlecenie. Czy jest jakis system
    >+ przesylania sobie tych informacji miedzy panstwami,

    Nie wiem.

    >+ czy w ogole mam
    >+ obowiazek wykazywania tych dochodow?

    AFAIK - dokładnie tak jak opisałeś. Nie podałeś jednej istotnej
    informacji: czy jesteś rezydentem ?
    Jeśli nie, to NIE MUSISZ rozliczyć się w .pl z zagranicznych
    dochodów, o ile wiem !

    pozdrowienia, Gotfryd