  • 1. Data: 2006-04-10 18:45:42
    Temat: jak ksiegowac mozna bilety pkp, oplaty parkingowe ???
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Witam

    Jechalem w celach firmowych intercity - mam bilecik za przejazd i miejce
    - czy moge to jakos wrzucic w koszty czy musze isc po jakas fakture ?
    ( dostane wogole ?? )
    parkuje czesto na miescie samochodem, zbiera mi sie sporo z oplat
    parkingowych ( strefa czyli nie praking platny gdzie dadza fakture tylko
    "bileciki") czy moge te oplaty bezpsorednio kseigowac jakos czy znowu
    jakas faktura jest potrzebna ( od kogo ??? )

    oczywiscie DG i KPiR
    rafal
    dzieki z gory za pomoc fachowa

    r...@n...com.pl

  • 2. Data: 2006-04-11 07:45:57
    Od: "and" <a...@g...pl>

    rafal <r...@n...com.pl> napisał(a):
> [...]
    > "bileciki") czy moge te oplaty bezpsorednio kseigowac jakos czy znowu
    > jakas faktura jest potrzebna ( od kogo ??? )

    Bilety PKP mozesz rozliczyc delegacja.
    Na bilety parkingowe potrzebna jest faktura.
    Idziesz do zarzadcy parkingow (wystwcy biletow) i kupujesz
    100 biletow na fakture.

    pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2006-04-11 09:50:25
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Bilety PKP mozesz rozliczyc delegacja.

    Bilety PKP powyzej jakiegos limitu kilometrow (nie pamietam, jaki jest ten
    limit, ale nie bardzo wysoki) mozna potraktowac jak fakture VAT.

    > Na bilety parkingowe potrzebna jest faktura.
    > Idziesz do zarzadcy parkingow (wystwcy biletow) i kupujesz
    > 100 biletow na fakture.

    Ale jesli sporadycznie parkuje i nie potrzebuje zamrazac gotowki od razu w
    100 biletach? Ja ksieguje bilety parkingowe tak jak paragony, czyli brutto w
    koszty i dokument wewnetrzny.

    pozdrawiam,
    joan

  • 4. Data: 2006-05-28 20:27:36
    Od: Krzychoo <k...@i...pl.nic>

    Joan napisał(a):

> [...]
    > 100 biletach? Ja ksieguje bilety parkingowe tak jak paragony, czyli brutto w

    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne),
    określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i
    wartość, a w innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i
    wysokość kosztu (wydatku).
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
    1).........

    9) wydatków związanych z parkowaniem samochodu w sytuacji, gdy są one
    poparte dokumentami nie zawierającymi danych, o których mowa w § 12 ust.
    3 pkt 2; podstawą wystawienia dowodu wewnętrznego jest bilet z
    parkometru, kupon, bilet jednorazowy załączony do sporządzonego dowodu.

  • 5. Data: 2006-06-02 22:29:37
    Od: "pan trawnik" <k...@g...pl>

    > Bilety PKP mozesz rozliczyc delegacja.

    Witam,

    Czy moglbys rozwinac ta mysl? Trzeba sporzadzic jakis dokument delegacji? Z
    czego musi sie skladac? Jakie przepisy to reguluja?

    za odpowiedz z gory dzieki.