  • 11. Data: 2014-01-17 15:45:09
    Temat: Re: jak mocniej karac za prace...
    Od: grzeda <p...@N...eu>

    W dniu 2014-01-17 11:54, Mario pisze:

    > Dlaczego kredytowania?
    > Przecież dochód uzyskujesz co miesiąc więc co miesiąc odprowadzane są od
    > tego podatki. Kredytowanie byłoby gdybyś co miesiąc płacił podatek a
    > dochód uzyskiwał dopiero na koniec roku.

    W przypadku dochodowego chodzi m.in. o zwrot podatku nadplaconego.
    Zalozmy, ze w styczniu robiles remont i masz do zwrotu 1000 zl. Wtedy
    dajesz fiskusowi na prawie 13 miesiecy nieoprocentowanego klocka.
    Jak firma nie ma kasy na wyplate dla pracownikow i pracownik nie
    dostanie pieniedzy, to US tez sie zglosi po pieniazki na zaliczke.

    W przypadku VATu to juz w ogole makabra. Placisz VAT chociaz pieniedzy
    nie widzisz na oczy. Nie dostaniesz? No to mozesz uruchomic procedure
    odzyskania VATu. Tez kredycik.

  • 12. Data: 2014-01-17 20:26:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 16 Jan 2014 18:41:58 -0600, A.L. napisał(a):

    > Ja mialem taki przypadek ze podpisaalem umowe 1099 na miesiac w
    > grudniu. Musialem zapalcic kare bo nie odprowadzilem zaliczki w
    > pierwszym, drugim i tzrecim kwartale

    Nie wiem, czy dobrze rozumiem... Trzeba być jasnowidzem i przewidzieć z
    początkiem roku, że w tym roku będzie się wykonywać dzieło w II, III lub IV
    kwartale?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2014-01-17 21:38:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > To przejdź na metodę kasową. To też "do tej pory było".

    Metoda kasowa ma tę wadę, że bywa "źle widziana" o kontrahentów.
    Jak zmieści się w ustawowym limicie na poślizg płatności, to
    całość turla się wg utartych ścieżek, a jak wrzuci ktoś
    w to "kasową" fakturę to księgowość się komplikuje.
    Więc... niektórzy nie lubią.
    I mogą dać temu wyraz :P
    (zmieniając wykonawcę oczywiście)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-01-18 23:43:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Tak

    A.L.

  • 15. Data: 2014-01-20 17:44:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 16:43:56 -0600, A.L. napisał(a):

    > Tak

    Urocze :) Ale jak każda akcja pewnie spowodowała reakcję - jak ludzie
    świadomi tego idiotyzmu obchodzą go?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2014-01-22 01:39:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 20 Jan 2014 17:44:32 +0100, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >Urocze :) Ale jak każda akcja pewnie spowodowała reakcję - jak ludzie
    >świadomi tego idiotyzmu obchodzą go?

    Nie. Nie oplaca sie klocic z IRS o male sumy. Poza tym, nie da sei
    obejsc

    A.L.