  • 1. Data: 2007-07-20 14:13:09
    Temat: jak obliczyć wartość brutto kontraktu
    Od: k...@g...com

    Witam serdecznie

    Prowadzę rozmowy z ewentualnym pracodawcą/kontrahentem. Ustalamy, że
    uruchomię jednoosobową działalność gospodarczą.

    przykładowo:
    Pracodawca proponuje, że na rękę ("netto") otrzymam 2700 pln. Jak mam
    obliczyć ( na razie dla własnej ciekawości) jak będzie wyglądała
    sprawa ZUSu, podatku, VATu itd. Na jaką kwotę brutto powinienem
    wystawić f-rę VAT, aby po wszytkich opłatach zostało mi właśnie 2700?

    dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-20 14:19:43
    Temat: Re: jak obliczyć wartość brutto kontraktu
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-07-2007 o 16:13:09 <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > sprawa ZUSu, podatku, VATu itd. Na jaką kwotę brutto powinienem
    > wystawić f-rę VAT, aby po wszytkich opłatach zostało mi właśnie 2700?

    Zgrubsza

    1) Z brutto zdejmujesz VAT
    2a) Z tego co zostanie płacisz społeczne(emerytalne+rentowe+wypadkowe+ew.
    chrobowe) ...
    2b) ... oraz zdrowotne(9% podstawy)
    3) Z tego co zostanie płacisz PIT pomniejszony o 7,75% podstawy
    zdrowotnego(czyli 1,25% zdrowotnego to zakamuflowany PIT)

    I teraz robiąc to "od tyłu" (bez skojarzeń ;) ), wyliczasz sobie brutto -
    może być
    kilka podejść ze względu na zaokrąglenia tu i tam, ale to kwestia zeta wte
    lub w tamte.

  • 3. Data: 2007-07-20 14:56:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]

    > brutto - może być
    > kilka podejść ze względu na zaokrąglenia tu i tam, ale to kwestia

    Zeta wte lub w tamte?
    A niech uwzględni w którąkolwiek stronę
    1/12 za urlop, a koszty, które będzie musiał tak czy inaczej ponieść?
    Skoro pyta jak ubruttowić kontrakt, to raczej sam tego nie policzy,
    więc uwzględnij np biuro rachunkowe. Już jest około 400-500 zl.
    A ryzyko?

  • 4. Data: 2007-07-20 15:07:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-07-2007 o 16:56:47 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Skoro pyta jak ubruttowić kontrakt, to raczej sam tego nie policzy,
    > więc uwzględnij np biuro rachunkowe. Już jest około 400-500 zl.

    Ja tylko odpowiedziałem na pytanie o wyliczenie brutto z tego co na reke :)

  • 5. Data: 2007-07-20 17:19:03
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    > Skoro pyta jak ubruttowić kontrakt, to raczej sam tego nie policzy,
    > więc uwzględnij np biuro rachunkowe. Już jest około 400-500 zl.
    > A ryzyko?

    To ukazuje jak ogromne są koszty pracy.
    Zwykły najemnik widzi, ze dostał "na rękę" 500 złotych i lamentuje,
    strajkuje, zawiści koledze, który co miesiąc wystawia wspólnemu pracodawcy
    fakturę VAT na 2000 brutto za to samo.
    Zapomina "łaskawca" o urlopie, pożyczce z KZP, świadczeniach socjalnych na
    dzieci i paru "duperelach" typu "za 5 minut Cię tu więcej nie ma"
    Pytanie , który zarabia więcej?

  • 6. Data: 2007-07-20 17:57:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2007, cef wrote:

    > 1/12 za urlop,

    W kwestii formalnej: 1/11
    Przecież "odkłada" przez 11 miesięcy, a jeden ma leżeć do góry brzuchem :)

    > A ryzyko?

    O to to.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-07-20 19:13:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > W kwestii formalnej: 1/11
    > Przecież "odkłada" przez 11 miesięcy, a jeden ma leżeć do góry
    > brzuchem :)

    A może jednak 1/12
    Zakładam, że za ten miesiąc "leżenia" wystawi tez fakturę
    i mu zapłacą za ten 12 miesiąc.

    > O to to.

    Ryzyko duże.
    Dwa razy nawet wypowiedzenia zapisanego w umowie nie wywalczyłem.

  • 8. Data: 2007-07-21 06:22:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2007, cef wrote:

    > A może jednak 1/12
    > Zakładam, że za ten miesiąc "leżenia" wystawi tez fakturę
    > i mu zapłacą za ten 12 miesiąc.

    Ale to już coś nie gra - skoro mu "płacą za leżenie", to tak samo jak
    przy umowie o pracę, a to oznacza że nic więcej nie dolicza: niby
    dlaczego?
    Zakładałem że umowa jest realizowana zgodnie z przepisami: nic nie
    robi to nie wystawia f-ry (bo nie wolno).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-07-21 07:15:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zakładałem że umowa jest realizowana zgodnie z przepisami: nic nie
    > robi to nie wystawia f-ry (bo nie wolno).

    Wtedy faktycznie byłoby 1/11.
    Wycofując się sugeruję, że 1/12 to by było
    jak by nie robił przerwy i wziął jeszcze "ekwiwalent" :-)
    Ale o czym my tu rozmawiamy 1/11 czy 1/12 to mniej niż 10%.

  • 10. Data: 2007-07-21 17:21:36
    Od: k...@g...com

    On 21 Lip, 09:15, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Wtedy faktycznie byłoby 1/11.
    > Wycofując się sugeruję, że 1/12 to by było
    > jak by nie robił przerwy i wziął jeszcze "ekwiwalent" :-)
    > Ale o czym my tu rozmawiamy 1/11 czy 1/12 to mniej niż 10%.

    dzieki za przybliżenie tematu

    wracają jednak do pytania. poprawcie mnie jeśli sie mylę

    liczę "Pi razy oko"

    do 2700 netto doliczam ZUSy: powiedzmy 800, co daje 3500
    do 3500 doliczam 19% podatku, dostaje sumę 4200, i do tego doliczam
    840 VAT, i wystawiam kontrahentowi f-rę na kwotę łączną 5124.

    tak czy nie tak? :)

    pozdro