  • 1. Data: 2007-07-19 17:40:26
    Temat: Pytanie o fakture pro forma
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Potrzebuje wystawic klientowi fakture pro forme, zeby mogl dokonac
    przedplaty, a dopiero zwykla fakture za ok. tydzien, jak juz bede miec na
    magazynie towar, ktory klient zamowil. No i tutaj pojawia sie problem, jak
    takie cos wystawic, jak powinno wygladac i jak to zaksiegowac. Czy ktos moze
    spotkal sie z czyms takim?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 2. Data: 2007-07-19 18:20:14
    Temat: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-07-2007 o 19:40:26 ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jak
    > takie cos wystawic, jak powinno wygladac i jak to zaksiegowac. Czy ktos

    biezesz kartke, olowek - piszesz:

    "PROFORMA", "KACZOR DONALD" albo "D-DAY"

    a poważnie, to skąd mamy wiedzieć jak powinien wyglądć
    Twój firmowy dokument? Gdybyś chociaż dała linka do logotypu ;)

    Co do księgowania, to najpierw musiałby to być dokument księgowy

  • 3. Data: 2007-07-19 18:38:02
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > magazynie towar, ktory klient zamowil. No i tutaj pojawia sie problem, jak
    > takie cos wystawic, jak powinno wygladac i jak to zaksiegowac. Czy ktos
    > moze spotkal sie z czyms takim?

    Zamiast "faktura VAT" wpiszesz "faktura proforma" (BEZ słowa VAT).
    Reszta identyczna.
    Księgować tego nie będziesz. Dopiero właściwą fakturę VAT.

  • 4. Data: 2007-07-19 18:43:03
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lwh" <...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Reszta identyczna.
    > Księgować tego nie będziesz. Dopiero właściwą fakturę VAT.

    No i wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo, bo z tego co w necie wyczytalam
    domyslalam sie, ze to ma byc cos w tym stylu, ale lepiej miec potwierdzenie
    osob, ktore juz cos takiego wystawialy. Dzieki z konkretna odpowiedz.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 5. Data: 2007-07-19 18:44:45
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik_szablony/szablo
    ny/proforma.doc

  • 6. Data: 2007-07-19 18:46:54
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > biezesz kartke, olowek - piszesz:
    >
    > "PROFORMA", "KACZOR DONALD" albo "D-DAY"
    >
    > a poważnie, to skąd mamy wiedzieć jak powinien wyglądć
    > Twój firmowy dokument? Gdybyś chociaż dała linka do logotypu ;)

    Tak, tak, bardzo zabawne ;) Nie wypada podawac linkow na grupie, jesli
    chcesz sie zapoznac z oferta firmy to moge poslac link na priv ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 7. Data: 2007-07-19 18:50:32
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > http://www.ifirma.pl/ifirma/poradnik_szablony/szablo
    ny/proforma.doc

    Jeszcze raz dzieki za pomoc.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 8. Data: 2007-07-19 21:48:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2007, lwh wrote:

    > Zamiast "faktura VAT" wpiszesz "faktura proforma" (BEZ słowa VAT).

    Jeszcze optymalniej nie użyć słowa "faktura".
    Przecież przymusu nie ma, a zawsze okazja do kłótni mniej :|

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-07-20 06:31:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Thu, 19 Jul 2007 19:40:26 +0200, od ewka :

    > Potrzebuje wystawic klientowi fakture pro forme,

    Twór ten jest niejako Twoją ofertą dla klienta.
    Klient z niej dowiaduje się co oferujesz i za ile.
    F.Proforma nie generuje żadnych zobowiązań, potem ewentualnie podpinasz pod
    FV.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 10. Data: 2007-07-20 07:01:59

    Dnia 19-07-2007 o 23:48:46 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jeszcze optymalniej nie użyć słowa "faktura".
    > Przecież przymusu nie ma, a zawsze okazja do kłótni mniej :|

    Właśnie miałem to samo napisać - z biurwą czasami za długo schodzi na
    przepychankach