  • 1. Data: 2007-07-19 21:10:19
    Temat: walka z korupcją - efekty i skutki
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    W kontekście zupełnie innego tematu popełniłem poniższą uwagę.
    Kontekst dotyczył stałych lub zmiennych założeń biznes planu na najblizsze 2
    lata. Trochę mnie poniosło i napisałem poniższe (OT?). Mam jednak nieodparte
    wrażenie , że jest to temat na oddzielną dyskusję na temat " co i komu można
    albo trzeba - ulżyć ????????????"
    Cytuję bez skrótów ;

    "Drogi kolego wejdż na www.wróżka.com.pl :-))i zapytaj jakie zmienne zastosować
    i od jakiego momentu albo przyjmij stawki ZUS i zdrowotne constans według
    stawek na dzień sporządzenia b.planu i zaplanuj procentową rezerwę na wzrost
    obciążeń fiskalnych , ubezpieczeń i kosztów działalnosci- powiedzmy ostrożnie
    na poziomie 20% rocznie.W sytuacji ,w której planujesz cirka 100% wzrost
    przychodów w czasie 2 lat - co pachnie optymizmem - przynajmniej w częsci
    analizy zagrożeń w b.planie - uwidocznij realia a nie slogany wyborcze.
    Realnie to ; grozi nam inflacja , wzrost stóp procentowych , wzrost cen mat.
    budowlanych (pomijając deficyt), energii i mat. pędnych, urealnienie stawki ub.
    zdrowotnego do minimum 10 % ale przeciez nie kosztem odliczeń od podatku
    (wzrost podatku) , wzrost płac minim. i sred. - przy jednoczesnym częściowym
    uwolnieniu rynku pracy dla obcokrajowców z UE (wschód i płd )i z Azjii .
    "Skuteczna" walka z korupcją metodami rodem z UB.(prowokacje) to przyczynek do
    już istniejacego kompletnego paraliżu decyzyjnego na każdym szczeblu
    administracji kraju.Przykładem - wszelkie decyzje "uznaniowe" - te zaprzestano
    juz wydawać nawet jeśli zdrowy rozsądek podpowiada ,że wnioskodawca zasługuje
    na jakąkolwiek ulgę - zwolnienie.Bezpieczniej jest odmówić albo nic nie zrobić
    niż narazić się na chociażby cień podejrzeń o korupcję. Naczelnicy urzędów
    skarbowych "na wszelki wypadek" - od czasu ujawnienia "afery w MF" nie wydaja
    decyzji pomyslnych dla podatników w zakresie umorzeń , rat , odroczeń - nawet
    jeśli sytuacja podatnika jest tragiczna. Wbrew zdrowemu rozsądkowi i zasadom
    współżycia społecznego " uznaniowość " decyzji - czyli pozostawienie organowi
    administracji swoistej "furtki" pozwalajacej na indywidualną i jednostkową
    ocenę każdej sytuacji zgodnie z przywoływanymi wyzej zasadami- stała się w
    praktyce nie "furtką" a gilotyną dla obywateli potrzebujących pomocy od skarbu
    państwa- czyli nas wszystkich - podatników . W odmownych postanowieniach i
    decyzjach uzasadnienie oficjalnie zwerbalizowane jest jedno ; " organ może ale
    nie musi udzielić .... a jesli nie musi to nie udzieli ".Prywatnie urzednicy
    mówią wprost - jako człowiek i obywatel rozumiem ciężką sytuację podatnika i
    uważam ,że w tej sytuacji ulga się należy ale ...... - w tym klimacie
    (atmosferze) lepiej "odwalić" (odmówić) bo w takim przypadku jestem "czysty", a
    decyzje niech podejmie organ odwoławczy lub sąd - przynajmniej nie bedzie "na
    mnie".
    Ta swoista "spychologia" niestety obowiazuje na każdym etapie postępowania
    admintracyjnego i wkażdej dziedzinie. Nawet sędziowie mając w perspektywie
    ograniczenie ich niezawisłości są "zarażeni spychologią" - mając w odwodzie
    drugą instancję , kasację , a w końcu ETS - nie chcą narażać się na utratę
    dobrego imienia, reputacji i prasowy lincz za pomówienia.
    Choć absurdem jest chociażby przypuszczenie , że samotna matka - pracująca za
    800 zł netto na etacie w supermarkecie , spłacająca w trybie egzekucji długi
    byłego męża siedzącego w więzieniu za niepłacenie alimentów , korzystajaca z
    dodatku mieszkaniowego od gminy i pomocy MOPS - jest w stanie zapłacić podatek
    od spadku w kwocie 20.000zł - przy czym w masie spadku jest wyłacznie
    mieszkanie - kawalerka i dług podatkowy spadkodawcy z tyt. sprzedaży akcjii
    pracowniczych - (żadnych ruchomości , gotówki na kontach itd)- to ; urzednicy
    IV RP - najpierw odmawiają spłaty podatku na raty - w uzasadnieniu
    podajac ; ,że podatnik nie ma dochodów pozwalajacych na spłatę podatku w
    ratach , a nastepnie odmawiaja umorzenia podatku w uzasadnieniu pisząc , że "
    organ może ale nie musi ..., konstytucja RP zakłada równość podatników wobec
    prawa , a (i tu cymesik) podatniczka nie robi nic , żeby swoja sytuację
    materialną poprawić (sic!)"

    I tak biznes plany planami a kaczka jaka jest - każdy widzi.

    Pzdr- Kriss

  • 2. Data: 2007-07-21 18:16:26
    Temat: Re: walka z korupcją - efekty i skutki
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > materialną poprawić (sic!)"
    >
    > I tak biznes plany planami a kaczka jaka jest - każdy widzi.

    Widzę , że nawet internet został "sparaliżowany" i " zastraszony".
    Nikt nie ma innego zdania ?

    Pzdr- Kriss

  • 3. Data: 2007-07-21 18:22:27
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 20:16:26 Kriss <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Widzę , że nawet internet został "sparaliżowany" i " zastraszony".
    > Nikt nie ma innego zdania ?

    Innego zdania odnośnie tej wszawicy ? :)

  • 4. Data: 2007-07-21 18:25:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Na korupcje jest jeden jedyny sposób - calkowita prywatyzacja.
    Inne metody to jest tylko
    mnożenie/przenoszenie/ukrywanie/zakrywanie/zamiatani
    korupcji.

    Z tym że europejski socreal dąży w drugi kierunku - więc nie mam złudzeń

  • 5. Data: 2007-07-21 18:31:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 20:25:07 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > korupcji.
    >
    > Z tym że europejski socreal dąży w drugi kierunku - więc nie mam złudzeń

    Jak już spamować to na całego :) - chyba nikt nie ma złudzeń że ABW/CBA/XYZ
    to są służby polityczne? Przy całkowitej prywatyzacji wystarczyłaby
    policja z CBŚ,
    do tego kontrwywiad żeby to co teraz buszuje po kraju z obcymi licencjami
    wytropić i rozstrzelać
    oraz wywiad żeby samemu buszować u innych :) Z tym że zawsze jest
    niebezpieczeństwo że ten kontrwywiad
    zacznie rozstrzeliwać tych co za dużo mówią zamiast tych których trzeby
    odstrzelić,
    ale tego już się niuniknie bo trzeba by co miesiąc tworzyć nową służbę
    który kontrolowałaby te dotychczasowe.

  • 6. Data: 2007-07-21 19:10:07
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy zauważyłeś ale nie rozmawiamy o korupcji tylko o skutakch
    medialnej walki z korupcją i pobocznych efektach metod w tym zakresie
    stosowanych. Jeśli wydanie przez urzędnika decyzji korzystnej dla podatnika
    jest "niebezpieczne" bo , "może" umieścić go w "kręgu podejrzeń" to po jaką
    cholerę się narazać? Wydanie decyzji odmownej - nawet jeśli istnieja faktyczne
    przesłanki prawne i faktyczne do podjęcia korzystnej - nie powoduje żadnych
    ujemnych skutków dla tego urzędnika. Nie traci posady , premii , nie
    partycypuje w odszkodowaniu itd.Żadnej odpowiedzialności materialnej. Same
    plusy.

    > Jak już spamować to na całego :)

    O kurcze blade - jaki spam ????

    Pzdr- Kriss

  • 7. Data: 2007-07-21 20:07:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 21:10:07 Kriss <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ujemnych skutków dla tego urzędnika. Nie traci posady , premii , nie
    > partycypuje w odszkodowaniu itd.Żadnej odpowiedzialności materialnej.

    Jasne, ale to też można łatwo rozwiązać - proste przepisy podatkowe
    + obligatoryjne rozłożenie na raty w kilku najbardziej oczywistych
    przypadkach
    z możliwością decyzji odmowną w wyjątkowych przypadkach - wariant
    5 rat + reszta w szóstej, przed płatnością szóstej ponwne zbadanie sprawy
    i jeśli warunki spełnione to kolejne rozłożenie itd.

    > O kurcze blade - jaki spam ????

    3 moje posty pod rząd :)

  • 8. Data: 2007-07-21 20:44:38
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > 5 rat + reszta w szóstej, przed płatnością szóstej ponwne zbadanie sprawy
    > i jeśli warunki spełnione to kolejne rozłożenie itd.

    Bardzo proste ale jak już będziesz kandydował w wyborach to daj znać z której
    listy i gdzie co bym dał radę się przemeldować.
    Potraktowałeś sprawe dość lekko i z usmiechem. Ok. Ale zauważ proszę , że wraz
    z likwidacją - eliminacją domniemanych czy prawdziwych łapówkarzy -
    kolaborujacych z milionerami i krętaczami - w związku z bardzo
    ogólną "uznaniowością" przepisu - zapadł "pat" decyzyjny. Dotyka on ludzi
    faktycznie biednych i wymagających pomocy Państwa. Bogaci sobie poradzą.
    Przerażajacy jest brak normatywnych przesłanek stosowania lub nie przepisu ale
    gorszy od tego jest brak jakiejkolwiek materialnej odpowiedzialności
    urzędników administracji - których fiskalizm i poprawność polityczna
    doprowadza do sytuacji w której koszty idiotycznych decyzji odmownych ponoszą
    wszyscy podatnicy . Przykład ? Proszę bardzo . Jeśli podatnik korzysta z
    pomocy MOPS i gminy w zakresie dodatku mieszkaniowego a po zajęciu
    wynagrodzenia przez komornika samotna pracujaca matka ma do wydania na siebie
    i dziecko 700 zł , z czego stałe koszty typu prąd , woda ,gaz , co - to 300
    pln - a zaległy podatek od spadku po dziadku wynosi 20.ooo.oo zł - to jest
    oczywistym , że jedynym sposobem zaspokojenia roszczeń skarbu państwa jest
    egzekucja z nieruchomości. Oznacza to , że ; -co prawda podatek zostanie
    zapłacony ale oznacza także to , że wszyscy podatnicy poniosą koszty
    zapewnienia matce lokalu zastępczego , dziecku pobytu w domu dziecka i innych
    socjalnych nakładów związanych z bytem bezdomnej matki i dziecka.
    Bezdomność za zwyczaj związana jest z utratą pracy. Rozdzielenie matki i
    dziecka z przyczyn braku mozliwości zapewnienia dziecku normalnych warunków
    bytu i trauma z tym związana - nie podlegają wycenie materialnej - chociaż,
    jak sadzę, można śmiało powiedzieć , że w przyszłości i w tej materii skutki
    działania aparatu administracji będą realnie wycenialne w gotówce.(naszej -
    podatników)

    W związku z powyższym oczekuję merytorycznej dyskusji i opinii .

    Pzdr-Kriss

  • 9. Data: 2007-07-21 21:07:50
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 22:44:38 Kriss <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > faktycznie biednych i wymagających pomocy Państwa. Bogaci sobie poradzą.

    Bogaci zawsze sobie radzili i będa radzić - właśnie dlatego są bogaci!
    Natomiast z biednych nie zrobi się bogatych choćby i 5 Wsplnot Europejskich
    namnożyć i podnieśc minimalny VAT do 50%. Ostatnio czytałem w tzw. powaznej
    prasie(czyli w jakiejś wyborczej czy rzp), że jakiś komisarz unijny
    rzekł, że obniżone stawki vat wcale nie pomagają nikomu i sa tylko
    niepotrzebna pomocą publiczną(!!!), która należałoby przeznaczyć
    na pomoc mniej biednym - oczywiście poprzez redystrybucję z udziałem
    trabunów urzędników kótrych można by zatrudnić + kontrola dla tamtych
    + kontrola dla kontroli itd. Coraz więcej takich absurdów
    a ludzie jak zaczarowani - prawie nikt nie reaguje.
    Wracając do sedna:

> [...]
    > urzędników administracji - których fiskalizm i poprawność polityczna
    > doprowadza do sytuacji w której koszty idiotycznych decyzji odmownych

    Mówisz że lekko to traktuję - ale dla mnie sprawa jest prosta
    - materialnej odpowiedzialności urzędników nie będzie. Kropka.
    Dlaczego?
    Po pierwsze wtedy wszyscy by się pozwalniali albo zatrudnili
    wyłącznie przy przyjmowaniu pitów rocznych lub kserowaniu papierów.
    Po drugie państwo, jako najsilniejsza mafia na danym terenie,
    nie może sobie pozwolić na to żeby osłabiać własną tkankę -
    co by się stało gdyby urzędnicy zaczęli być dziesiątkowani
    egzekucjami komorniczymi(czy odsiadkami)?

> [...]
    > jest
    > oczywistym , że jedynym sposobem zaspokojenia roszczeń skarbu państwa

    Teraz już chyyba nie ma podatku od spadku po dziadku?

    Natomiast to dla mnie też jest proste - socjalizm bohatersko walczy z
    problemami nieznanymi
    w innych ustrojach. Napierw opodatkowuje wszytsko co się rusza i nie rusza,
    potem daje ubogim pomoc, do rozdawania której potrzbeuje urzędników do
    zatrudnienia
    których potrzebuje kolejną kasę którą rabuje m. in. w ramach tegoż podatku
    od spadków i darowizn
    itd itp.

> [...]
    > innych
    > socjalnych nakładów związanych z bytem bezdomnej matki i dziecka.

    Ofkors, sprawiedliwości społecznej staje się zadość.

> [...]
    > skutki
    > działania aparatu administracji będą realnie wycenialne w

    Ale na to jest przecież prosta rada - won z podatkami od oddychania
    i socjalistycznymi strukturami państwa!
    Inaczej błędne koło będzie zataczać coraz szersze kręgi,
    a wszelka dyskusja będzie nosiła nieusuwalne znamie bohaterskiego
    rozwiązywania
    nieistniejących w normalności problemów.

    > W związku z powyższym oczekuję merytorycznej dyskusji i opinii .

    Zaraz zostane pewnie okrzyknięty dziwolągiem, jak każdy kto się wychyla,
    ale odpisałem wg mnie merytorycznie i na temat :)

  • 10. Data: 2007-07-22 19:07:32
    Temat: Re: walka z korupcj - efekty i skutki
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 21 Jul 2007 20:16:26 +0200, Kriss napisał(a):
    [...]
    > Widzę , że nawet internet został "sparaliżowany" i " zastraszony". Nikt
    > nie ma innego zdania ?

    Ktoś może i ma, tylko że jak widzi post na ~100 linijek nieoddzielonych
    akapitami, to nawet nie próbuje tego czytać.

    p. m.