  • 1. Data: 2004-08-31 20:14:32
    Temat: internetowa KPiR
    Od: hs <w...@o...pl>

    Witam!

    Niedawno rozpoczalem DG na zasadach ogolnych, zwolnienie z vatu,
    KPiR. W zwiazku z tym czeka mnie prowadzenie KPiR.
    Chcialbym prowadzic swoja ksiegowosc przy pomocy
    internetowej KPiR. Jaki polecacie portal?
    Widzialem ifirma.pl i nawet mi sie podoba, ale moze
    sa jakies inne rozwiazania ciekawsze/tansze.

    Mam rowniez drugie pytanie, czy musze zglosil rozpoczecie
    prowadzenia KPiR w US ?

    Prosze o odpowiedz. Z gory dziekuje.

    --
    Pozdrawiam,
    hs

  • 2. Data: 2004-09-01 05:16:08
    Temat: Re: internetowa KPiR
    Od: "max" <m...@w...pl>

    Witam.

    Użytkownik "hs" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > internetowej KPiR. Jaki polecacie portal?
    > Widzialem ifirma.pl i nawet mi sie podoba, ale moze
    > sa jakies inne rozwiazania ciekawsze/tansze.

    W tej kwestii akurat nie mam żadnego doświadczenia.

    > Mam rowniez drugie pytanie, czy musze zglosil rozpoczecie
    > prowadzenia KPiR w US ?

    Ustawowo o zaprowadzeniu KPiR należy powiadomić właściwego naczelnika US w
    ciągu 20 dni. Jednak jak ja rozpoczynałem DG w moim US powiedzieli mi, że
    nie muszę tego robić, ponieważ wynika to ze złożonej przeze mnie deklaracji
    o wyborze sposobu opodatkowania. Najlepiej jednak dowiedz się w swoim US.

    Pozdrawiam,

    Piotrek.

  • 3. Data: 2004-09-01 06:07:09
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "max" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    deklaracji
    > o wyborze sposobu opodatkowania. Najlepiej jednak dowiedz się w swoim US.

    Wg mojego doświadczenia: to są jednak dwie odrębne sprawy:
    1. deklaracja NIP do US o rozpoczęciu działalności gospodarczej i informacja
    o prowadzonej ewidencji
    2. zawiadomienie US o zaprowadzeniu księgi.

    Nie ukrywam, iż zgodzę się z tobą, że jest to w sumie powtórzenie tej samej
    informacji, ale w warszafce sugerowane są dwa dokumenty.
    :-)
    Zawsze tak składam i nigdy nie było problemu, a zdarzyło się, że podatnik,
    który złożył tylko nip był wzywany do US do wyjaśnienia w jakiej formie jest
    opodatkowany.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-09-02 06:00:35
    Od: "max" <m...@w...pl>

    Witam.

> [...]
    > który złożył tylko nip był wzywany do US do wyjaśnienia w jakiej formie

    Miał z tego powodu jakieś większe problemy?
    U nas oprócz nip składa się jeszcze deklarację wyboru formy opodatkowania.

    Pozdrawiam,

    Piotrek.

  • 5. Data: 2004-09-02 06:56:02
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Witam.

    > informacja

    > samej
    > jest
    >
    > Miał z tego powodu jakieś większe problemy?

    Akurat nie było problemu - pojechał, okazał złożony nip i bombonierkę i
    rozeszło się po kościach..
    ;-)

    pozdrawiam
    łukasz kaliński