  • Data: 2008-08-19 19:28:45
    Temat: jak to jest z tymi samochodami w działalności ?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Mam takie o to pytanie.
    Mam jednoosobową dg.
    Kupiłem samochód za kwotę 900 zł (jeżdżący nawet).
    Na umowie kupna sprzedaży są moje dane (imie nazwisko adres - ani słowa o
    firmie).
    -Rejestruję go na siebie i na siebie go ubezpieczam - w dowodzie mam imię i
    nazwisko a nie dane firmy.
    -Wciągam go w koszty jednorazowo i wpisuję w ewidencję środków trwałych .
    -Całość paliwa wciągam później w koszty działalności, nie prowadząc
    ewidencji przebiegu.

    Tak planuję zrobić. Niech ktoś poprawi to co powyżej jeżeli coś jest źle.

    A teraz troszkę inny wariant. Co by było gdybym ten samochód zarejestrował i
    ubezpieczył razem z żoną?
    Mówiąc prosto - ja mam zniżki - ona nie.
    Ja będę nim jeździł tak samo jak w pierwszy mwariancie ona będzie tylko do
    celów zniżkowo -ubezpieczeniowych.
    Czy mogę takie coś zrobić z samochodem będącym środkiem trwałym w mojej
    firmie ?

    --
    PawełJ