  • 1. Data: 2002-12-09 13:56:47
    Temat: jak to odliczyc oplate za rejestracje ?
    Od: "km" <k...@m...pl>

    Aby zalozyc prywatny gabinet lekarski musze uzyskac pozwolenie w Izbie
    lekarskiej. Ta przyjemnosc kosztuje 450 zl.
    Ten wydatek musze poniesc przed rozpoczeciem dzialalnosci gospodarczej. A
    jak to umiescic pozniej w ksiazce przychodow jako koszt ? W remanencie
    poczatkowym ?

    Chris

  • 2. Data: 2002-12-09 14:46:00
    Temat: Re: jak to odliczyc oplate za rejestracje ?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "km" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Aby zalozyc prywatny gabinet lekarski musze uzyskac pozwolenie w Izbie
    > lekarskiej. Ta przyjemnosc kosztuje 450 zl.

    Strasznie duzo od was kasują

    > Ten wydatek musze poniesc przed rozpoczeciem dzialalnosci gospodarczej. A
    > jak to umiescic pozniej w ksiazce przychodow jako koszt ? W remanencie
    > poczatkowym ?

    Jako normalny koszt w KPirR jako pierwsza (jedna z pierwszych pozycji)
    podobnie jak zakup samej kpir czy też koszty uzuskania numeru regon a w
    przypadku innych także rejestracji DG, zakup znaczków skarbowych.

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-09 17:16:19
    Od: "KM" <k...@m...pl>

    > Strasznie duzo od was kasują

    A do tego jeszcze co miesiąc przez cale zycie zawodowe skladke w wysokosci
    30 zl

    > Jako normalny koszt w KPirR jako pierwsza (jedna z pierwszych pozycji)
    > podobnie jak zakup samej kpir czy też koszty uzuskania numeru regon a w
    > przypadku innych także rejestracji DG, zakup znaczków skarbowych.

    I nie wazne jest, ze ten koszt zostal poniesiony z wczesniejsza data niz
    data rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej ?

    Chris

  • 4. Data: 2002-12-09 17:36:40
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > A do tego jeszcze co miesiąc przez cale zycie zawodowe skladke w
    wysokosci
    > 30 zl

    Składka na izbę ? obowiązkowa ? więc możesz odliczać w PIT-5 jako składka
    na rzecz organizacji do których przynależność jest obowiązkowa z mocy
    ustawy... jak pamiętam to rubryka zaraz pod rubryka na składki z ub.
    społeczn.

    > I nie wazne jest, ze ten koszt zostal poniesiony z wczesniejsza data niz
    > data rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej ?

    Taka opinia była/jest na grupie i sam to stosowałem i jest to ogiczne i IMO
    jak najbardziej oczywiste ten jeden raz, kiedy startujesz :) i nie stwarza
    problemu z US.

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-10 07:44:34
    Od: "km" <k...@m...pl>

> [...]
    > na rzecz organizacji do których przynależność jest obowiązkowa z mocy
    > ustawy... jak pamiętam to rubryka zaraz pod rubryka na składki z ub.

    To akurat jest jasne i nie ma tu zadnych watpliwosci. O skladce napisalem
    tylko w ramach ciekawostki, jak to mozna zdzierac forse na rozne sposoby.