  • 1. Data: 2002-12-09 13:57:19
    Temat: Cesja kasy mieszkaniowej - uniknięcie podatku ???
    Od: q...@p...onet.pl

    Wyczytalem, ze cesja kasy mieszkaniowej na dziecko powoduje, ze nie trzeba
    zwracac 30% ulgi, a dziecko moze zrezygnowac z dalszego oszczedzania.
    Co prawda mowi sie o kolejnej interpretacji US w tej sprawie, ale tutaj padla
    sugestia aby dziecko nie rezygnowalo z oszczedzania natychmiast a po kilku
    miesiacach i wtedy US nie bedzie mogl sie doczepic.

    Temat lakomy - nie powiem, ale mam tu pewne niejasnosci:
    1. Jesli zrobie ta cesje krotko przed terminem konca umowy, a dziecko odczeka
    te 2-3 miesiace do konca - jak wtedy wyglada sprawa wykorzystania srodkow na
    cel ? Co jesli nie wykorzysta tej kasy na cel okreslony w umowie - splaci caly
    podatek czy tylko za ten okres po cesji ? To samo w razie zerwania umowy
    wczesniej ?

    2. W jaki sposob rodzice odnotowuja to w PITcie - nagle znika Kasa
    Mieszkaniowa ?

    3. No i co w przypadku dziecka nieletniego - czy taki manewr jest mozliwy do
    przeprowadzenia gdy dziecko ma 15, 10, 7, 3 lata ???

    4. No i wogole czy to jest mozliwe do przeprowadzenia - cel -> wyciagniecie
    pieniedzy z kasy bez straty ulgi podatkowej i bez koniecznosci przeznaczania
    pieniedzy na cel okreslony w umowie. Nie koniecznie tu musi wchodzic w rachube
    zrywanie umowy bo do konca zostalo pare miesiecy.

    Pozdrawiam
    RP

  • 2. Data: 2002-12-10 14:32:13
    Temat: Re: Cesja kasy mieszkaniowej - uniknięcie podatku ???
    Od: q...@p...onet.pl

    Na prawde nikt nic nie moze powiedziec w tej sprawie ???