  • 1. Data: 2008-05-19 07:59:13
    Temat: kiedy wystawiać paragon?
    Od: "Piotr " <p...@W...gazeta.pl>

    mam 2 pytania:

    Czy przy spradaży wysyłkowej gdzie przedpłacono za towar elektronicznie
    przelewem prawidłowym jest wystawianie paragonu? Coś kojarzę, ze paragon
    wystawia się tylko przy sprzedaży gotówkowej. Czy wystawienie faktury w takim
    przypadku dla osoby fizycznej bez paragonu jest prawidlowe?

    Posiadam drukarke fiskalną, jednak po zmianie kierunku działalności firmy
    paragony wystawiam na niej niezmiernie żadko, jeden na 3 miesiące powiedzmy.
    Czy muszę ja koniecznie posiadać i utrzymywać? (przeglądy itp...)

  • 2. Data: 2008-05-19 09:46:38
    Temat: Re: kiedy wystawiać paragon?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 May 2008 07:59:13 +0000, Piotr napisał(a):

    > Czy przy spradaży wysyłkowej gdzie przedpłacono za towar elektronicznie
    > przelewem prawidłowym jest wystawianie paragonu?

    Uwzględniając dalszą część postu - prawidłowe a nawet konieczne przy
    sprzedaży osobie fizycznej nie prowadzącej DG.

    > Coś kojarzę, ze paragon
    > wystawia się tylko przy sprzedaży gotówkowej.

    Źle kojarzysz.

    > Czy wystawienie faktury w
    > takim przypadku dla osoby fizycznej bez paragonu jest prawidlowe?

    Nie. Do takiej faktury musi być podpięty oryginał paragonu fiskalnego.

    > Posiadam drukarke fiskalną, jednak po zmianie kierunku działalności
    > firmy paragony wystawiam na niej niezmiernie żadko, jeden na 3 miesiące
    > powiedzmy. Czy muszę ja koniecznie posiadać i utrzymywać?

    Musisz dopóki sprzedajesz dla OF.

    > (przeglądy itp...)

    .... wydruki raportów,.....

  • 3. Data: 2008-05-19 09:55:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 May 2008 09:46:38 +0000, jureq napisał(a):

    > Nie. Do takiej faktury musi być podpięty oryginał paragonu fiskalnego.

    A ściślej: do pozostającej u ciebie kopi takiej faktury.

  • 4. Data: 2008-05-22 22:24:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2008, Piotr wrote:

> [...]
    > przelewem prawidłowym jest wystawianie paragonu? Coś kojarzę, ze paragon
    > wystawia się tylko przy sprzedaży gotówkowej.

    Nie obracaj kota ogonem! ;)
    Przy przelewie na konto, *jeśli* nie występują wyłączenia, *można* nie
    ewidencjonować sprzedaży na kasie.
    Ale zakazu ewidencjonowania na kasie czegokolwiek nie ma - podatnik
    może i sprzedaż dla firm ewidencjonować (dla niektórych może być wygodnie,
    bo nie trzeba rozróżniać rodzaju sprzedaży DG/OFbezDG, po prostu faktury
    leżą sobie na boku i tyle).

    > Czy wystawienie faktury w takim
    > przypadku dla osoby fizycznej bez paragonu jest prawidlowe?

    Może być. O ile przedmiotem sprzedaży nie są towary wyłączone ze
    zwolnienia z kasy.

    > Posiadam drukarke fiskalną, jednak po zmianie kierunku działalności firmy
    > paragony wystawiam na niej niezmiernie żadko, jeden na 3 miesiące powiedzmy.
    > Czy muszę ja koniecznie posiadać i utrzymywać? (przeglądy itp...)

    Niestety, nie przewiduje się "odkasowania" podatnika który raz wpadł
    w kasę :(

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-05-22 22:25:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2008, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie. Do takiej faktury musi być podpięty oryginał paragonu fiskalnego.

    No, jak nie sprzedaje nagranych nośników, benzyny czy innych takich
    ekstrawagancji, to w zasadzie przesadzasz :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-05-23 08:25:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 May 2008 00:25:32 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No, jak nie sprzedaje nagranych nośników, benzyny czy innych takich
    > ekstrawagancji, to w zasadzie przesadzasz :)

    Przeoczyłeś, że on już posiada drukarkę fiskalną. I założę się, że
    posiada ją nie jako hobbysta - kolekcjoner drukarek.

  • 7. Data: 2008-05-23 22:27:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...było o sprzedaży wysyłkowej "płatnej na konto"...]

    [ o nie, napisał dopiero następne po tym: ]

    > Przeoczyłeś, że on już posiada drukarkę fiskalną. I założę się, że
    > posiada ją nie jako hobbysta - kolekcjoner drukarek.

    Marudzisz!
    Na pewno ja coś przeoczyłem? ;)
    Owszem, ma kasę. I co z tego?

    Polecam:
    http://www.gofin.pl/5,35,67814,0.html
    ...ale proszę o kliknięcie na pozycję "załącznik" a nie "pełna treść" :)

    Te czynności są zwolnione *PRZEDMIOTOWO* (a nie podmiotowo)!
    Pozycja 37 :)

    pzdr, Gotfryd