  • 1. Data: 2008-05-19 18:37:45
    Temat: Który urząd skarbowy? Kolejna konfiguracja
    Od: "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl>

    Witam,
    przejrzałem pobieżnie archiwum grupy, ale nie znalazłem wariantu, w
    którym się znajduję, a ponieważ jestem zielony z przepisów podatkowych,
    nie potrafię wyciągnąć wniosków przez analogię.

    Adres stałego zameldowania:
    MIASTO A
    Adres tymczasowego zameldowania:
    MIASTO B, dzielnica B1
    Adres firmy, w której pracuję:
    MIASTO B, dzielnica B2

    Do którego US ma zostać odprowadzony podatek?
    Do którego US mam złożyć PIT?

    Jak wygląda rozwiązanie bez PIT-2, a jak z PIT-2 wypełnionym na w/w
    firmę? Który PIT składam po roku, jeśli wypełniałem PIT-2?

    I na koniec bonus:
    Co mam odpowiadać w polach pytających, czy to jedyne źródło dochodów,
    jeśli dostaję stypendium naukowe od politechniki (jak w formularzach
    firmy, jak w PIT)? Archiwum twierdzi, że się go nie deklaruje i sam nie
    muszę odprowadzać podatku. Czy nadal jest to zgodne z prawdą?

    Z góry dziękuję za pomoc i niech Wam los w krótkich kolejkach wynagrodzi :-)

    --
    Marcin Szewczyk, Wodny
    http://wodny.org

  • 2. Data: 2008-05-19 18:44:48
    Temat: Re: Który urząd skarbowy? Kolejna konfiguracja
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Adres firmy, w której pracuję: MIASTO B, dzielnica B2
    >
    > Do którego US ma zostać odprowadzony podatek?

    Jaki podatek? PIT? Jeśli tak to dodaj jeszcze jedną pozycję do wyliczanki:
    Adres zamieszkania: MIASTO X
    PIT płacisz w US właściwym dla MIASTA X.

    > Do którego US mam złożyć PIT?

    Jaki PIT? Spóźniony 36/37?
    Ten składasz we właściwym dla miejsca ZAMIESZKANIA w dniu 31 grudnia roku, za
    który się rozliczasz.

    > Jak wygląda rozwiązanie bez PIT-2, a jak z PIT-2 wypełnionym na w/w
    > firmę? Który PIT składam po roku, jeśli wypełniałem PIT-2?

    A o co chodzi? Postaraj się na język polski przełozyć :)

  • 3. Data: 2008-05-19 19:44:38
    Od: "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl>

    s...@a...pl wrote:

    > Jaki podatek? PIT? Jeśli tak to dodaj jeszcze jedną pozycję do wyliczanki:
    > Adres zamieszkania: MIASTO X
    > PIT płacisz w US właściwym dla MIASTA X.

    Tak, chodzi tylko o PIT.
    Adres zamieszkania tożsamy z adr. tymczasowego zameldowania, czyli X ==
    B/B1. (Jeśli adres zamieszkania oznacza tyle, że spędzam tu większość
    czasu w roku, w długich seriach przerywanych krótkimi wyjazdami :-) )
    Zapomniałem dodać, że NIP uzyskałem w mieście A.

    > Jaki PIT? Spóźniony 36/37?
    > Ten składasz we właściwym dla miejsca ZAMIESZKANIA w dniu 31 grudnia roku, za
    > który się rozliczasz.

    Mam jeszcze parę miesięcy na spóźnianie się, ale chciałbym wiedzieć już
    teraz, ponieważ formularz firmy każe mi wpisać US nie definiując, jaka
    miałaby być jego rola, po prostu US.

    Spojrzałem na rozpiskę dostępnych PITów i wydaje się, że będzie to PIT-37.

    > A o co chodzi? Postaraj się na język polski przełozyć :)

    Chodziło mi o to, czy wypełnienie PIT-2 (co uczyniłem już) wprowadza
    jakieś dodatkowe efekty uboczne do scenariusza. Czy np. zamiast PIT-37
    muszę złożyć jakiś inny. No i po co właściwie mam go składać, skoro w
    PIT-2 deklaruję, że nie mam innych źródeł dochodu, a firma ma cośtam
    odprowadzać za mnie?

    --
    Marcin Szewczyk, Wodny
    http://wodny.org

  • 4. Data: 2008-05-19 20:00:43
    Od: "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl>

    Marcin Szewczyk, Wodny wrote:
    > [...] No i po co właściwie mam go składać, skoro w
    > PIT-2 deklaruję, że nie mam innych źródeł dochodu, a firma ma cośtam
    > odprowadzać za mnie?

    To odwołuję, bo kolega mi uświadomił, że nie deklaruję aż tak ostrego
    warunku. Jedynie, że nie prowadzę działalności gospodarczej, co nie jest
    tożsame w zatrudnieniem w drugiej firmie.

    --
    Marcin Szewczyk, Wodny
    http://wodny.org

  • 5. Data: 2008-05-19 20:06:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marcin Szewczyk, Wodny w <news:g0slbk$a67$1@inews.gazeta.pl>:

    > skoro w PIT-2 deklaruję, że nie mam innych źródeł dochodu

    Nie deklarujesz tego.
    Oświadczasz, że nie masz w chwili złożenia Pit-2 _konkretnych_ źródeł
    przychodów/dochodów.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-05-20 06:13:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 May 2008 21:44:38 +0200, Marcin Szewczyk, Wodny napisał(a):

> [...]
    > muszę złożyć jakiś inny. No i po co właściwie mam go składać, skoro w
    > PIT-2 deklaruję, że nie mam innych źródeł dochodu, a firma ma cośtam

    Jeśli rzeczywiście przez cały rok nie będziesz miał innych dochodów, nie
    będziesz korzystał z niektórych zwolnień itp., to na samym początku
    stycznia 2009 możesz wręczyć pracodawcy PIT-12. Wtedy zrobi on za ciebie
    rozliczenie roczne i nie będziesz musiał składać PIT-37.

  • 7. Data: 2008-05-22 22:31:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2008, Marcin Szewczyk, Wodny wrote:

> [...]
    > czasu w roku, w długich seriach przerywanych krótkimi wyjazdami :-) )
    > Zapomniałem dodać, że NIP uzyskałem w mieście A.

    No to sobie jeszcze odpowiedz, jaki adres zamieszkania podałeś
    USowi na NIP. Podatnik ma obowiązek AKTUALIZOWAĆ dane, więc jeśli
    zmieniłeś zamieszkanie z A na B...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-05-22 23:12:42
    Od: "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > No to sobie jeszcze odpowiedz, jaki adres zamieszkania podałeś
    > USowi na NIP. Podatnik ma obowiązek AKTUALIZOWAĆ dane, więc jeśli
    > zmieniłeś zamieszkanie z A na B...

    Właśnie po telefonie do US jeszcze się dowiedziałem, w sumie przez
    przypadek, bo pani akurat bąknęła o tym - że muszę zaktualizować adres
    zamieszkania. Mam obawy, że i tak jakichś formalności nie dopełnię.

    Dzięki za tą ważną uwagę, bo już prawie to umknęło.

    --
    Marcin Szewczyk, Wodny
    http://wodny.org