    From: "ewka" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jak ustalić wartość ŚT?
    Date: Sat, 15 May 2004 20:29:57 +0200

    z updf wyczytałam, że wartość początkową środka trwałego należy ustalić na
    podstawie ceny zakupu plus wszelkie ulepszenia do dnia przekazania do
    uzytkowania na cele DG (ujawnienia w EŚT).
    niby wszystko ok ale mój samochód był kupiony 1,5 roku temu za nieco
    zaniżoną cene w stosunku do rynkowej (trafiła się okazja), po drodze
    wsadzono do niego instalację LPG (nie ma to jak zdolność przewidywania cen
    benzyny...:-)), no a teraz chcę go ujawnić w nowozałożonej DG.
    jak rozumiem, wystarczy dowód wewnętrzny na podstawie którego dokonam
    zapisów w KPIR i EŚT, ale problemem pozostaje ustalenie wartości
    początkowej. Próbowałam ustalić wartość takiego auta korzystając z
    kalkulatora na stronach gazeta.pl ale nie wiem czy dla US on będzie
    wiarygodny, tym bardziej, że obecnie wychodzi mi wartość wyższa niż
    faktyczna cena za jaką auto było kupione. Czy mogę oprzeć sie na cenie
    wynikającej z faktury zakupu i dodać do tego koszt instalacji LPG?
    z góry dzięki za porady
    --
    pozdrawiam
    ewka