  • 1. Data: 2003-01-06 07:23:17
    Temat: jak zafakturowac software [VAT]
    Od: r...@l...localdomain (Roland Zerek)

    Witam,

    Do tej pory prowadzilem DG i moim jedynym kontrahentem byla firma
    niemiecka. Teraz jednak do interesu dochodzi inna firma polska, pod
    ktora dopiero ja mialbym podlegac.

    Mam dwa wyjscia: dalej prowadzic DG i placic VAT (do tej pory mialem
    stawke 0%), albo pozwolic sie zatrudnic. Nie ukrywam, ze wole DG, bo ta
    mi pozwala rozwinac skrzydla w przyszlosci... Ale jak zafakturowac
    produkt (software: kody zrodlowe), zeby nie zaplacic za duzo.
    Ewentualnie, czy istnieje sposob, ze tamta firma bedzie mogla sobie
    odpisac zaplacony VAT. Ona bedzie ten soft sprzedawac firmie niemieckiej
    (WYLACZNIE).

    Moj pomysl byl taki: poniewaz polprodukty mozna odliczac (ich VAT), wiec
    ja sprzedawalbym soft jako biblioteke (wraz z kodami zrodlowymi, a moze
    tylko te???), ktora bylaby uzywana dalej TYLKO w projekcie prowadzonym
    dla Niemcow... Ale ja jestem laikiem. Moze tak jest dobrze. A moze cos
    lepszego.

    Bardzo prosze o jakies sugestie. To jest dla mnie sprawa palaca i b.
    wazna.

    TIA

    --
    Roland Zerek
    r...@p...fm

  • 2. Data: 2003-01-06 10:09:56
    Temat: Re: jak zafakturowac software [VAT]
    Od: bromden <b...@g...pl>

    wystawiasz fakture za udzielenie licencji na lub przeniesienie
    praw autorskich do kodu zrodlowego (i to bedzie stawka 22%),
    twoja firma vat sobie normalnie odliczy (a jezeli sprzedaje ze
    stawka 0%, to dostanie zwrot, tylko to moze troche potrwac,
    do 60 dni o ile sie nie myle)

    --
    bromden