  • 11. Data: 2004-04-13 13:52:06
    Temat: Re: jak założyć jednoosobową Sp. z o.o.?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Apr 2004, WAM wrote:

    >+ On Sun, 11 Apr 2004 20:32:02 +0200, RoMan Mandziejewicz
    >+ <r...@p...pl> wrote:
    >+
    >+ >Lojalnie uprzedzam - jeśli chcesz równocześnie sprawować zarząd na
    >+ >spółką, to masz duże kłopoty:
    >+ >1. Nie możesz sam ze soba zawrzeć umowy o pracę.
    >+ Ale moze (zgromadzenie wspolnikow) powolac pelnomocnika ktory te umowe
    >+ zawrze (z zarzadem)

    O ile pamiętam SN komentował wartość takiej umowy.
    Oczywiście strony realizować ją mogą, ale USy zdaje się nijak nie
    chciały uznać wartości wypłat za KUP :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-04-13 13:55:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Apr 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Tak się zastanawiam (czysto teoretycznie, to nie ta skala biznesu ;), czy
    >+ nie można zrobić trójkąta - spółka A jest właścicielem spółki B, spółka B
    >+ spółki C, a spółka C spółki A.

    Zaraz mnie księgowi zjedzą (za nazewnictwo), ale skoro milczą to
    napiszę iż spółki zależne to jeszcze jakiś bilans zespolony "czy cóś"
    podobnego robią.
    Ujawni się :) że majątek właścicieli wynosi zero :)
    Na .prawo był kiedyś przypadek gościa który szukał środków prowokacji
    dlaa sądu - wyglądało na to iż sąd który powinien czegoś takiego się
    domagać udawał że deszcz pada ;> to chciał go pobudzić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-04-13 13:59:03
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > dlaa sądu - wyglądało na to iż sąd który powinien czegoś takiego się
    > domagać udawał że deszcz pada ;> to chciał go pobudzić ;)

    No to dodaj do łańcuszka jeszcze ze trzy spółki - wątpię, czy to się będzie
    dało wyśledzić. Potem wystarczy wyłudzić sto milionów podatku i koniec.
    Ale ja się na tym nie znam, może są metody ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 14. Data: 2004-04-13 19:09:34
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/13/2004 3:55 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > dlaa sądu - wyglądało na to iż sąd który powinien czegoś takiego się
    > domagać udawał że deszcz pada ;> to chciał go pobudzić ;)

    KSH:

    Art. 173. [Forma oświadczeń wspólnika] § 1. W przypadku gdy wszystkie
    udziały spółki przysługują jedynemu wspólnikowi albo jedynemu
    wspólnikowi i spółce, oświadczenie woli takiego wspólnika składane
    spółce wymaga formy pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym, chyba
    że ustawa stanowi inaczej.

    § 2. W przypadku gdy wspólnik, o którym mowa w § 1, jest zarazem jedynym
    członkiem zarządu, czynność prawna między tym wspólnikiem a
    reprezentowaną przez niego spółką wymaga formy aktu notarialnego.

    Dodanie spółki jako wspólnika niczego nie rozwiązuje - poza
    koniecznością prowadzenia ksiąg dla kilku spółek + bilans +
    zatwierdzanie owego i inne takie.
    Wprowadzenie członka rodziny też niewiele daje, bo trzeba się
    "powstrzymywać" - a umowa o pracę podpisana np. przez żonę - wspólnika
    jest traktowana jakby sam sobie ja podpisał.
    Wprawdzie biblia mając na myśli małżeństwo - "odtąd jedno ciało stanowić
    będą" nic nie wspomina o osobach prawnych, ale ustawodawca interpretuje
    jej zapisy rozszerzająco, bo jak wiadomo, urzędnicy skarbowi to ludzie
    bogobojni i miłujący sprawiedliwy podział dóbr doczesnych (kto ma dwie
    koszule niech jedną odda...).

    Pzdr: Catbert

  • 15. Data: 2004-04-13 20:59:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Apr 2004, Samotnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dało wyśledzić. Potem wystarczy wyłudzić sto milionów podatku i koniec.

    Najprostsza to jest sporządzać zestawienie majątku firm *nie obejmujące*
    wartości udziałów w innych firmach. I sprawdzić ile "rzeczywistego
    majątku" jest w obrocie :)

    >+ Ale ja się na tym nie znam, może są metody ;)

    Ja też nie, ale sądząc z faktu iż narzędzia istnieją to nalezy oczekiwać
    że są "łańcuchoodporne" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-04-15 06:17:20
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > No tak, ale w spółce "wieloosobowej" udziałowcy też odpowiadają przecież
    > swoim majątkiem, w przypadku, gdy nie można już nic ściągnąć ze spółki.

    Ze co prosze? Odpowiada wylacznie zarzad, ale nie wspolnicy. Chyba sie cos
    komus pomylilo :o)
    JG

  • 17. Data: 2004-04-15 17:38:14
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Galazka" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ze co prosze? Odpowiada wylacznie zarzad, ale nie wspolnicy. Chyba sie cos
    > komus pomylilo :o)
    > JG

    Sorry, oczywiście że masz rację.

    Pozdrawiam