  • 1. Data: 2008-01-11 19:09:26
    Temat: jaki PIT i kiedy - najpierw etat, potem DG
    Od: "marek starucha" <r...@g...pl>

    Witajcie,
    myślałem, że wiem, ale po przejrzeniu listy straciłem pewność, bo różni
    ludzie różnie piszą.
    Jeśli przez pewną część roku pracowałem na etacie, a potem założyłem DG, to
    składam dwa PITY, oba do końca kwietnia 2008, tak?
    W jednym rozliczam etat, w drugim - DG. I w jednym ujmuję kwotę wolną od
    podatku,a pozostałe odliczenia (ZUS) proporcjonalnie i zgodnie z
    rzeczywistością, czyli ile zapłaciłem za czasów etatu, tyle na jednym PI(T)
    cie, ile za DG - tyle na drugim.
    Czy zgadza się taka wersja?
    DG rozpocząłem w grudniu, więc pierwsza miesięczna wpłata na pdof będzie za
    styczeń (w lutym), bo za grudzień to jako rozliczenie roczne, czy tak?

  • 2. Data: 2008-01-11 22:20:54
    Temat: Re: jaki PIT i kiedy - najpierw etat, potem DG
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "marek starucha" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Składasz tylko PIT-36 (z załącznikiem PIT-B). Chyba, że dg opodatkowana
    liniowo, to PIT-36L oraz PIT-37.

    marekz

  • 3. Data: 2008-01-11 22:26:50
    Od: "marek starucha" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "marek starucha" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Składasz tylko PIT-36 (z załącznikiem PIT-B). Chyba, że dg opodatkowana
    > liniowo, to PIT-36L oraz PIT-37.
    >
    > marekz

    dzięki za odpowiedź
    pzdr

  • 4. Data: 2008-01-12 00:30:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2008, marek starucha wrote:

    > Jeśli przez pewną część roku pracowałem na etacie, a potem założyłem DG, to
    > składam dwa PITY, oba do końca kwietnia 2008, tak?

    Już wiesz że "zależy" (jak się opodatkujesz).

> [...]
    > podatku,a pozostałe odliczenia (ZUS) proporcjonalnie i zgodnie z
    > rzeczywistością, czyli ile zapłaciłem za czasów etatu, tyle na jednym PI(T)

    Tak/Nie/Zależy.
    W zakresie odliczania składek ZUS jest pewna swoboda, znaczy można
    *w pewnym* zakresie odliczać od innego źrodła przychodu, niż
    to w związku z którym je opłacono, a co ciekawsze - inaczej jest
    dla składek społecznych, inaczej dla zdrowotnej.
    Tak jak piszesz można zrobić zawsze :)
    Ustawę masz tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i *daj się namówić* żeby sobie samemu znaleźć, gdzie opisano
    które składki od czego można odjąć.
    Ciężkostrawne, ale te przepisy nas obowiązują... a przy okazji
    niewąpliwie dowiesz się ciekawych rzeczy :P

    > DG rozpocząłem w grudniu, więc pierwsza miesięczna wpłata na pdof będzie za
    > styczeń (w lutym), bo za grudzień to jako rozliczenie roczne, czy tak?

    Najwyraźniej!

    > Pozdrawiam

    wzajemnie - Gotfryd