    From: Wojciech Ratymirski <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jaki kurs waluty
    Date: Wed, 08 Sep 2004 14:13:21 +0200

    Witam.
    Problem:
    jest sobie firma transportowa polska. Kontrahent niemiecki zawiera umowę
    na wykonywanie usług transportowych (z Czech do Niemiec).
    Umowa stanowi, iż polska firma będzie wystawiać jedną fakturę na koniec
    miesiąca (oczywiście w euro). Firma niemiecka posiada swój numer NIP
    DEcośtam, więc oni będą płacić VAT.
    Ale teraz mam problem z przeliczeniem z kursami walut. Bo ta faktura
    zbiorcza będzie wystawiana wg. rozliczenia pojedynczych transportów.
    Czyli klient prześle swoje zestawienie, usługodawca porówna je ze swoim,
    policzy ile kilometrów przejechano i wystawi fakturę. Tylko nie wiem czy
    waluty mam przeliczyć osobno dla każdego kursu (daje sie ustalić wartość
    więc można by tak zrobić choć to trochę pracochłonne) czy też moge
    przyjąć jakis jeden kurs (np. z daty wystawienia faktury)???

    Wolałbym to drugie rozwiązanie, ale prawidłowe wydaje mi sie niestety
    pierwsze (z ustawy o pod. doch "Przychody w walutach obcych przelicza
    się na złote według kursów średnich z dnia uzyskania przychodu,
    ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski. ").No chyba żeby potraktować
    całość transportów wykonanych w danym miesiącu jako jedną usługę.

    Prosze o opinie.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski