    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jakie PIT-y?
    Date: Fri, 2 Nov 2007 21:57:52 +0100

    Dnia Fri, 2 Nov 2007 13:41:38 +0100, Barbara K. napisał(a):

    > Wiem, że to pytanie jest trochę na wyrost, bo do rozliczenia rocznego
    > jeszcze trochę czasu zostało, ale wolałabym już wiedzieć.

    Podziwiam :)
    Ja corocznie jako jedna z ostatnich składam zeznanie. To chyba na zasadzie,
    że szewc bez butów chodzi... ;)

    > Mąż prowadzi działalność gospodarczą (jednoosobową) - podatek dochodowy
    > progresywny, ja nie pracuję (mój jedyny dochód w tym roku, to zasiłek
    > macierzyński). Chcemy rozliczyć się razem, przy czym ulga "internetowa" jest
    > dla mnie.

    A faktury za Internet to na oboje małżonków? Bo jeśli nie, to trochę
    szkoda... Ze swojego macierzyńskiego, to pewnie dużo dochodu się nie
    uzbierało, prawda? Jeszcze możesz to zmienić (w sensie dane na fakturze)

    No chyba, że się coś zmieniło, choć mnie o tym nie wiadomo.

    > Jakie formularze, czy wnioski będą nam potrzebne? Czy są potrzebne jakieś
    > dodatkowe wnioski dotyczące ulgi rodzinnej?

    PIT 37 i PIT 0
    Na tym ostatnim rozliczysz i Internet i ulgę z tytułu wychowania dzieci.

    > W jakiej kolejności dokonywać obliczeń? (najpierw ja z moją ulgą
    > "internetową", a mąż z ulgą rodzinną, a potem łączymy?)

    "Internetowa" ulga jest ulgą od dochodu, więc zastosujesz ją przed
    połączeniem dochodu i wyliczeniem podatku od dochodu tej osoby, na którą
    wystawione są faktury. Stąd moje wyżej pisanie.

    Odliczenie na dzieci odejmuje się od podatku, więc już od tego Waszego
    wspólnego, który zostanie po odliczneniu składki zdrowotnej.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna