  • 1. Data: 2005-02-15 13:16:02
    Temat: kara za zwloke wplaty pit-5
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,

    Nie wiem czy wiecie (ja nie wiedzialem) ze od zeszlego roku przekroczenie
    terminu platnosci podatku (pit-5) to jest przestepstwo skarbowe (nawet
    jesli wplaci sie kilka dni pozniej razem z odsetkami). Mandat 270zl
    za spoznienie 5 razy. :( Z tego co wiem dawniej bylo tak wolno.

    A.

  • 2. Data: 2005-02-15 15:31:04
    Temat: Re: kara za zwloke wplaty pit-5
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

> [...]
    > jesli wplaci sie kilka dni pozniej razem z odsetkami). Mandat 270zl
    > za spoznienie 5 razy. :( Z tego co wiem dawniej bylo tak wolno.

    coś takiego... za niedostarczenie deklaracji - OK. Ale za niezapłacenie?? No
    chyba, że masz kasę na koncie a nie płacisz to być może, ale co jeśli
    podatnik nie ma kasy? Kontrahent mu nie zapłacił - to skąd ma wziąć?

    szauek

  • 3. Data: 2005-02-15 21:55:16
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Wemif napisał(a):
> [...]
    > jesli wplaci sie kilka dni pozniej razem z odsetkami). Mandat 270zl
    > za spoznienie 5 razy. :( Z tego co wiem dawniej bylo tak wolno.

    Mialem opoznienie i nic... odsetki placi sie powyzej 6,20 zł. Przyslali
    mi (ale juz po wplacie) upomnienie za ktore kazali sobie zaplacic 8,80
    zł ale jak zadzwonilem i powiedzialem ze zaplacilem przed otrzymaniem
    upomnienia to kazali potraktowc sprawe za niebyla :)

    Wszystko dzialo sie w grudniu 2004r.

    P.S.
    Na podstawie art. 15 paragraf 1 ustaw z dnia 17 czerwca 1966 o
    postepowaniu egzekucyjnym w trybie administracyjnym (Dz. U. z 2002r Nr
    110, poz 968 z pozn. zm)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 4. Data: 2005-02-15 22:33:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Wemif wrote:

> [...]
    >+ jesli wplaci sie kilka dni pozniej razem z odsetkami). Mandat 270zl
    >+ za spoznienie 5 razy. :( Z tego co wiem dawniej bylo tak wolno.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    +++ KKS +++
    Art. 57. § 1. Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie
    ^^^^^^^^^^
    podatku,podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    -----------

    Nie wiem czy sama "wielokrotność" to już "uporczywość": napisz
    czy US cię upominał, będziemy mądrzejsi (zdaje się że niewpłacenie
    po upomnieniu to "uporczywość" ale mogę się mylić).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-16 00:35:43
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > +++ KKS +++
    > Art. 57. ? 1. Podatnik, kt?ry uporczywie nie wp?aca w terminie
    > ^^^^^^^^^^
    > podatku,podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    >
    > Nie wiem czy sama "wielokrotno??" to ju? "uporczywo??": napisz
    > czy US ci? upomina?, b?dziemy m?drzejsi (zdaje si? ?e niewp?acenie
    > po upomnieniu to "uporczywo??" ale mog? si? myli?).

    Nie upominal wczesniej. 5 miesiecy pod rzad - wplacone pozniej
    kilka-kilkanascie dni razem z odsetkami. Podobno od 3 spoznionych
    platnosci wlepiaja kare (nie wiem czy 3 pod rzad - nie mam zamiaru
    sprawdzac).

    pozdrowienia
    Andrzej