  • 1. Data: 2005-02-15 13:37:47
    Temat: ulga remontowa a kuchenka gazowa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Witam

    W 2003 i 2004 przeprowadzałem remont lokalu mieszkalnego oraz wpłacałem na
    wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej. Z tego tytułu
    przysługuje mi odliczenie 5670 zł (łącznie za lata 2003-2005). Dodatkowo
    kupiłem nową kuchenkę gazową, co podwyższa limit odliczeń o 945 zł.

    W broszurce do PIT-D jest sformułowanie:
    "Wysokość powyższych limitów podwyższa się o kwotę 945 zł - jeżeli podatnik
    dokonując remontu lub modernizacji budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego poniósł wydatki na remont i modernizację instalacji gazowej,
    urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych i w ZWIĄZKU Z TYMI
    WYDATKAMI przekroczył limity odliczeń, o których mowa wyżej."

    Wydatki "niegazowe" mam tak wysokie, że 19% z nich przekracza 5670 zł;
    załóżmy, że jest tego 6000 zł. Kuchenka kosztowała 1320 zł.

    Oto moje pytanie: czy mogę odliczyć:
    1. 6000 + 0.19*1320 = 6000 + 250.80 = 6250.80
    2 5670 + 0.19*1320 = 5670 + 250.80 = 5920.80

    Innymi słowy, czy mały wydatek "gazowy" pozwala mi odliczyć wydatki
    "niegazowe", których nadmiar "by się zmarnował"

    z góry dziękuję za odpowiedź

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Zasada Larsona:
    Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

  • 2. Data: 2005-02-15 14:21:46
    Temat: Re: ulga remontowa a kuchenka gazowa
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olin wrote:
> [...]
    > urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych i w ZWIĄZKU Z TYMI
    > WYDATKAMI przekroczył limity odliczeń, o których mowa wyżej."

    słowy TYMI odnośi się do całości wydatków, a nie do słowa gazowe.

    Czyli jeżeli masz rachunki na kwotę wyższą niż minimum to możesz
    odliczać wszystko jak leci.

  • 3. Data: 2005-02-16 14:02:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 08:21:46 -0600, witek napisał(a):

    > słowy TYMI odnośi się do całości wydatków, a nie do słowa gazowe.
    >
    > Czyli jeżeli masz rachunki na kwotę wyższą niż minimum to możesz
    > odliczać wszystko jak leci.

    Dziękuję za odpowiedź.

    O to samo pytałem telefonicznie w moim urzędzie skarbowym (Kraków - Nowa
    Huta) i odpowiedź była podobna. Jako człowiek przezorny wolałem się jednak
    upewnić gdzie się da, bowiem niejednokrotnie słyszałem, że na to samo
    pytanie można uzyskać różne odpowiedzi, w zależności od urzędnika, z którym
    się rozmawia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Towarzysze! Gdybyśmy mieli walcownie blach cienkich
    to robilibyśmy najlepsze w świecie konserwy mięsne...ale nie mamy mięsa"
    przypisywane Władysławowi Gomułce