  • 1. Data: 2007-08-21 15:16:18
    Temat: kasa fisk - sprzedaz i co z tym dalej
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam

    Prowadze dzialalnosc na ogolnych zasadach, VAT i sprzedaz
    ewidencjonowana na kasie fiskalne.
    Pojawila sie wlasnie pierwsza sprzedaz i za bardzo nie wiem jak to
    ugryzc, dodatkowo korzystam z oprogramowania cdn optima i tu pojawia sie
    problem, co powinnam wpisac do rejestru w przypadku sprzedaży na kasie -
    pragon, czy raport dobowy, co wprowadzic do kpir, jak to opisac.

    W przypadku gdy osoba fizyczna zarzada faktury - wpisuje wowczas fakture
    czy paragon?

    Prosze o pomoc, tych co juz pierwsze kroki maja za soba :)

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2007-08-22 17:49:54
    Temat: Re: kasa fisk - sprzedaz i co z tym dalej
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 17:16:18 +0200, Ania napisał(a):

    Witaj :)

> [...]
    > problem, co powinnam wpisac do rejestru w przypadku sprzedaży na kasie -
    > pragon, czy raport dobowy, co wprowadzic do kpir, jak to opisac.

    Rozumiem, że cdn masz full service? czyli i sprzedaż i kpr? ;>
    Wiesz, na mój gust, najwygodniej by było zaksięgować raport fiskalny
    miesięcznie jednorazowo na koniec danego miesiąca.

    Wpisałabym go do rejestru sprzedaży VAT w Optimie i stamtąd do kpir. Możesz
    dobowo, możesz dziennie, ale tak szczerze mówiąc, wygodniej i przejrzyściej
    będzie raz w miesiącu.
    Optima optymalnie pozwala na ominięcie codziennego księgowania i wpisanie
    "z palca" raportu do rejestru.

    > W przypadku gdy osoba fizyczna zarzada faktury - wpisuje wowczas fakture
    > czy paragon?

    IMHO możesz na dwa sposoby. Jednym z nich jest zaksięgowanie faktury
    fiskalnej i potem odjęcie tego z raportu zbiorczego miesięcznego, jeśli
    wybrałabyś sposób księgowania opisany wyżej.
    Ale równie dobrze można wpisać sam raport fiskalny zbiorczy, bo przecież
    wartość faktury fiskalnej jest w nim ujęta, a fakturę z podpiętym pod nią
    paragonem fiskalnym trzymać w dokumentacji przy danym miesiącu księgowym.

    Być może jest gdzieś jakieś "ale" w przepisach, natomiast jeszcze w całej
    mojej "karierze podatkowej" ( ;p ) nie zdarzyła mi się kontrola, która by
    podważyła taki sposób księgowania :)

    > Prosze o pomoc, tych co juz pierwsze kroki maja za soba :)

    Mam wrażenie, że nieco już dreptam, więc może nie sprowadzę Cię na manowce?
    ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna