  • 1. Data: 2004-02-18 08:29:11
    Temat: kasa fiskalna??
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    Mam taka sytuacje:

    w 2003 roki prowadzilem dzialalnosc gospodarcza od nieprzerwanie od 2001
    roku - uslugi dla os. fizycznych, korzystalem ze zwolnienia VAT na
    podst. art 14.1.

    Pod koniec 2003 roku zachcialo mi sie otworzyc maly sklepik gdzie
    odbiorcami sa w zasadzie tylko os. fiz. W zwiazku z tym zrezygnowalem ze
    zwolnienia i zarejestrowalem sie jako VATowiec.

    W grudniu 2003 przekroczylem 20.000 obrotu. Kiedy mam zainstalowac kase
    fiskalna? po przekroczeniu 20 tys czy 40 tys..

    Rozporzadzenie w sprawie kas mowi ze zwalnia sie podatnikow
    rozpoczynajacych wykonywanie dzialanosci do momentu przekroczenia
    20.000. Ale czy ja w swietle tego rozpoczalem wykonywanie czy kontynuowalem?

    dzieki za info
    pozdr
    bubciu

  • 2. Data: 2004-02-18 08:49:54
    Temat: Re: kasa fiskalna??
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c0v7vk$jlk$1@atlantis.news.tpi.pl>, bubbbbaaaaa wrote:
> [...]
    > rozpoczynajacych wykonywanie dzialanosci do momentu przekroczenia
    > 20.000. Ale czy ja w swietle tego rozpoczalem wykonywanie czy kontynuowalem?

    Chyba teraz kontynuujesz.

    Kup tę kasę, to nie jest taki wielki koszt, biorąc pod uwagę odliczenia, a
    przecież i tak CIę to nie ominie, skoro masz sklep.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-18 09:24:54
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    >Kup tę kasę, to nie jest taki wielki koszt, biorąc pod uwagę odliczenia, a
    >przecież i tak CIę to nie ominie, skoro masz sklep.

    Racja, tylko sie zaczalem nagle zastanawiac czy oby nie jest za pozno...
    czasem noca drecza mnie koszmary ;-)
    b.

  • 4. Data: 2004-02-18 11:48:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, bubbbbaaaaa wrote:
    [...]
    >+ Racja, tylko sie zaczalem nagle zastanawiac czy oby nie jest za pozno...

    Może tak być.
    +++++
    § 4. Zwalnia się również z ewidencjonowania:
    2) do dnia przekroczenia w roku 2003 lub 2004 kwoty obrotów
    w wysokości 20.000 zł [...] podatników rozpoczynajšcych [...]
    -----
    Najwyraźniej (w odróżnieniu od podatników "kontynuujących")
    przy rozpoczynaniu DG litości (i 2-miesięcznego czasu na
    zakup) nie ma: w dniu przekroczenia masz mieć kasę albo
    w tym dniu sprzedajesz jeszcze do wieczora (za pół miliona,
    "ostatnia szansa" :>) i... i stop sprzedaży dla OF.

    >+ czasem noca drecza mnie koszmary ;-)

    Weź ty lepiej i idź do biura podatkowego się rozeznać.
    Taniej wyjdzie niż kolejny VAT który (o ile dobrze widzę
    co jest w rozporządzeniu) stracisz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-19 09:51:26
    Od: "Ania Zelek" <z...@t...com.pl>

    Witam!
    Zaczelam rozliczac firme (KPiR) w tym roku (firma dziala kilka lat) no i mam
    pecha: akurat w tym roku bedzie przekroczony limit 40 000 sprzedazy dla osób
    fizycznych. Zajrzalam sobie na grupe dyskusyjna w nadziei, ze dowiem sie
    jakichs konkretów na temat wprowadzania kasy fiskalnej. I co tu znalazlam?
    Dywagacje jakies:))) Ludzie, pomózcie! :) Jakies podstawy, konkrety...
    Prosze... Jak dokladnie nazywa sie to rozporzadzenie... co musze czytac,
    zeby tez sie stac Specjalistka Od Spraw Zwiazanych Z Kasa Rejestrujaca?;))
    Jakie koszty mozna odliczyc, czy musi to byc nowa kasa, czy moze byc
    uzywana... itd... Ech, trudne jest zycie poczatkujacego...
    Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc.
    Anka

    Uzytkownik "bubbbbaaaaa" <1...@w...pl__________WYWAL> napisal w wiadomosci

  • 6. Data: 2004-02-19 10:24:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Ania Zelek wrote:

    >+ Witam!

    Ja też :)
    Ale wKF: jakyś pisała POD cytatami...

> [...]
    >+ jakichs konkretów na temat wprowadzania kasy fiskalnej. I co tu znalazlam?

    Żartujesz !
    Co postawisz jak ci podam msg-id postów zawierających szczegółowe
    informacje ? ;) Bo jak chcesz za darmow wiedzieć jakie to posty
    to zatrudnij groups.google.pl -> zaawansowane dla przykładu ;) !

    >+ Ludzie, pomózcie! :) Jakies podstawy, konkrety...
    >+ Prosze... Jak dokladnie nazywa sie to rozporzadzenie...

    Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 23 grudnia 2002 r.
    w sprawie kas rejestrujących.
    (Dz. U. Nr 234, poz. 1971)

    Na isip.sejm.gov.pl sprawdź czy są nowelizacje !

    >+ co musze czytac,

    Dużo.
    Na początek polecam 2000..3000 postów z grupy, znalezionych
    googlem na interesujący temat. Nie żartuję :> !

    >+ Jakie koszty mozna odliczyc, czy musi to byc nowa kasa, czy moze byc
    >+ uzywana...

    Może być, uzasadnienie nieekonomiczności użycia "starej" kasy
    było w postach.

    >+ itd... Ech, trudne jest zycie poczatkujacego...

    Coś ty.
    Taki początkujący jeszcze nie wie ile razy wtopił i nie
    jest świadom że pułapek jest kilka razy więcej :], o tym
    że naprawdę powinien się bać dowiaduje się po zapoznaniu
    z częścią materiału... (pocieszam cię, a co :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-19 10:50:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c120cp$par$1@nemesis.news.tpi.pl>, Ania Zelek wrote:
> [...]
    > jakichs konkretów na temat wprowadzania kasy fiskalnej. I co tu znalazlam?
    > Dywagacje jakies:))) Ludzie, pomózcie! :) Jakies podstawy, konkrety...

    Bo to trudny temat ;)

    > Prosze... Jak dokladnie nazywa sie to rozporzadzenie... co musze czytac,

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23.12.2002 w sprawie kas
    rejestrujących

    > zeby tez sie stac Specjalistka Od Spraw Zwiazanych Z Kasa Rejestrujaca?;))

    ustawę o VAT

    > Jakie koszty mozna odliczyc, czy musi to byc nowa kasa, czy moze byc
    > uzywana... itd... Ech, trudne jest zycie poczatkujacego...

    VAT pomniejszasz o połowę ceny kasy netto. Może być używana, choć w
    przypadku najtańszych kas to się nie opłaca, bo musisz kupić nowy moduł
    fiskalny, który kosztuje tyle co nowa kasa...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-02-20 14:46:25
    Od: "Ania Żelek" <z...@t...com.pl>

> [...]
    > informacje ? ;) Bo jak chcesz za darmow wiedzieć jakie to posty
    > to zatrudnij groups.google.pl -> zaawansowane dla przykładu ;) !
    Gdziez podziala sie ludzka bezinteresownosc:)))
    No ale dziękuje i za to...
    Pozdrawiam,
    Anka

  • 9. Data: 2004-02-20 21:00:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Ania Żelek wrote:
    [...]
    >+ Gdziez podziala sie ludzka bezinteresownosc:)))

    W dziurze czasowej :) Nawet jeszcze propozycji rządowej
    ustawy o VAT nie czytałem. Ale sądząc z komentarzy w prasie
    i radiu to nic nie straciłem :)

    >+ No ale dziękuje i za to...

    Mam nadzieję że pomoże a nie zaszkodzi.
    Zapodałem co chciałaś, a ów namiar na pewno BYŁ w postach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)