  • 1. Data: 2004-02-18 06:47:14
    Temat: likwidacja firmy
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Zwracam si z uprzejmym pytaniem o pomoc w wyjasnieniu moijego jak dla
    mnie skommplikowanego problemiku.
    Prowadze dziallnosc gospodarcza od listopada 2002. Powodem prowadzenia
    tej firmy jest ciezka sytuacja na rynku, dg daje mi mozliwosc pracy. W
    tym momencie dogadalem sie ze swoim jakby pracodawca ze zatrudni mnie na
    umowe o prace. i tu mam pytanie zwiazne z likwidacja firmy;Kupilem
    troche rzeczy przez ten czas m.in aparat fotograficzny, obiektyw,
    monitor, komputer. I wlasnie mam problem czy moge zlikwidowac firme
    jesli komp sie amortyzuje? Slyszalem, ze placi sie podatek tylko od
    wyposazenia ale nie chce mi sie wierzyc ze nasze Pa~stwo takie dobre?:)
    Czy ktos moglby mi wyjasnic ta kwestie.
    Dziekuje
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-18 08:01:00
    Temat: Re: likwidacja firmy
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Fumfol wrote:

> [...]
    > wyposazenia ale nie chce mi sie wierzyc ze nasze Pa~stwo takie
    > dobre?:) Czy ktos moglby mi wyjasnic ta kwestie.

    Podatek dochodowy od normalnych ŚT płacisz dopiero w momencie ich
    sprzedaży.
    Jeśli jesteś VAT-owcem to niestety w remanencie końcowym dla VAT-u
    uwzględniasz ŚT wycenione wg aktualnej wartości rynkowej i płacisz od
    tego VAT

  • 3. Data: 2004-02-19 07:03:52
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> wrote
    > Jeśli jesteś VAT-owcem to niestety w remanencie końcowym dla VAT-u
    > uwzględniasz ŚT wycenione wg aktualnej wartości rynkowej i płacisz od
    > tego VAT

    O ile wczesniej go sobie odliczyl, bo przeciez nie musial :)
    A jak nie odliczyl, to nic nie placi...

    Pozdrawiam:)
    Janusz

  • 4. Data: 2004-02-19 09:24:40
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Janusz wrote:

    > O ile wczesniej go sobie odliczyl, bo przeciez nie musial :)
    > A jak nie odliczyl, to nic nie placi...

    Niestety tu się mylisz - nie jest ważne czy odliczył, ważne jest tylko
    czy miał prawo do odliczenia.

  • 5. Data: 2004-02-19 09:26:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Janusz wrote:

> [...]
    >+ > tego VAT
    >+
    >+ O ile wczesniej go sobie odliczyl, bo przeciez nie musial :)

    Musieć odliczyć faktycznie nie musi.

    >+ A jak nie odliczyl, to nic nie placi...

    Nieprawda. Nie płaci jeśli NIE MÓGŁ odliczyć, a nie jeśli
    nie odliczył - to nie ten sam zbiór zdarzeń !

    Dajmy na to, że ktoś kupuje ST (komputer dla przykładu) od osoby
    fizycznej. No to skoro nie ma f-ry - to nie może odliczyć VATu,
    również nie musi go "doliczyć" przy sprzedaży.

    Ale jeśli kupił ów komputer w sklepie i nie odliczył VATu
    "bo tak" (no... wolno mu, nie zaprzeczam !) to jego sprawa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-19 13:55:02
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    > Musieć odliczyć faktycznie nie musi.
    > Nieprawda. Nie płaci jeśli NIE MÓGŁ odliczyć, a nie jeśli
    > nie odliczył - to nie ten sam zbiór zdarzeń !

    ok, czyli np. jak ktos nie byl vatowcem a stal sie pozniej, to nie musi nic
    placic, bo
    wczesniej nie odliczal, bo nie mogl (bo nie byl vatmanem) :)

    > Ale jeśli kupił ów komputer w sklepie i nie odliczył VATu
    > "bo tak" (no... wolno mu, nie zaprzeczam !) to jego sprawa...

    A czy to oznacza ze jakbym byl vatowcem, kupil ten komputer
    i zapomnial, czy po prosut nei chcial go odliczyc od VAT
    (bo jestem taki dobry, ze nie chce uszczuplac budzetu panstwa:)
    To przy zakonczeniu dzialnosci musze zaplacic PONOWNIE vat???

    Nie ma nigdzie zapisu, ze nie placi sie dwa razy tego samego podatku za te
    sama rzecz?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 7. Data: 2004-02-19 14:27:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Janusz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (bo jestem taki dobry, ze nie chce uszczuplac budzetu panstwa:)
    >+ To przy zakonczeniu dzialnosci musze zaplacic PONOWNIE vat???

    Tak. Oczywiście od "wartości rynkowej" a nie księgowej
    ani zakupu. Niemniej...

    >+ Nie ma nigdzie zapisu, ze nie placi sie dwa razy tego samego podatku za te
    >+ sama rzecz?

    Nie ma. Przynajmniej ja nie wiem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-02-20 06:08:00
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote

    > Tak. Oczywiście od "wartości rynkowej" a nie księgowej
    > ani zakupu. Niemniej...

    Przyznam ze jestem w szoku... A ja kiedys mialem opory, zeby cos wrzucic w
    koszta,
    bo to nie calkiem tam pasowalo (tzn. mialem rowniez pozytek prywatny np).
    Ale wyglada na to, ze trzeba wsyzstko odliczac, zeby przypadkiem nie placic
    2 razy...

    Pozdrawiam :)
    Janusz

  • 9. Data: 2004-02-20 07:16:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Janusz wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Tak. Oczywiście od "wartości rynkowej" a nie księgowej

    Nie wiem czemu.
    [...]
    >+ Ale wyglada na to, ze trzeba wsyzstko odliczac, zeby przypadkiem nie placic
    >+ 2 razy...

    No, jak powiesz komuś że będąc VATowcem od czegokolwiek kupionego
    dla DG VATu nie odliczasz[1] to dziwnie na ciebie popatrzy... :]
    [1] Jak wynika z dyskusji różnych, to nawet dla RiR bardziej
    opłaci się odliczyć i naliczyć niż uznać za zwolnione ! To
    mogą być grosze w skali obrotu, ale jednak...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-20 13:58:46
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    > No, jak powiesz komuś że będąc VATowcem od czegokolwiek kupionego
    > dla DG VATu nie odliczasz[1] to dziwnie na ciebie popatrzy... :]

    A bo ja czasem dziwny jestem ;)

    Dzieki za wyjasnienie, pozdrawiam :)
    Janusz