  • 1. Data: 2004-09-05 10:18:04
    Temat: kasa fiskalna
    Od: hs <w...@o...pl>

    Witam!

    Prowadze DG na zasadach ogolnych + zwolnienie z Vat-u.
    Dzialalnosc zalozylem w drugim polroczu tego roku.
    Wiem, ze po przekroczeniu progu 10000 zl jestem zobowiazany
    do zakupu kasy fiskalnej. Pytanie tylko czy jest to suma
    przychodu czy dochodu (czyli przychod pomniejszony
    o koszty uzyskania przychodu)?

    --
    Pozdrawiam,
    hs

  • 2. Data: 2004-09-06 08:11:42
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Sep 2004, hs wrote:

    >+ Prowadze DG na zasadach ogolnych + zwolnienie z Vat-u.
    >+ Dzialalnosc zalozylem w drugim polroczu tego roku.
    >+ Wiem, ze po przekroczeniu progu 10000 zl jestem zobowiazany
    >+ do zakupu kasy fiskalnej.

    A z którego konkretnie punktu zwolnienia (jak rozumiem - wg
    rozporządzenia MF) korzystasz że ci 10 kzł wyszło ?

    >+ Pytanie tylko czy jest to suma
    >+ przychodu czy dochodu (czyli przychod pomniejszony
    >+ o koszty uzyskania przychodu)?

    ...przychodu.
    Inaczej można byłoby "kasę" bardzo łatwo obejść: ty prowadzisz
    sprzedaż "tylko dla firm" a sąsiad kolega sprzedaje "ludności"
    z prowizją 0,05 % :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-06 20:22:30
    Od: hs <w...@o...pl>

    On Mon, 06 Sep 2004 10:11:42 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A z którego konkretnie punktu zwolnienia (jak rozumiem - wg
    > rozporządzenia MF) korzystasz że ci 10 kzł wyszło ?

    z tego co wiem, to ta kwota wynosi: 40k jesli prowadzisz
    dzialalnosc kolejny rok, 20k jesli rozpoczales dzialalnosc
    w pierwszym polroczu tego roku, 10k jesli w drugim (moj
    przypadek).

    > ...przychodu.
    > Inaczej można byłoby "kasę" bardzo łatwo obejść: ty prowadzisz
    > sprzedaż "tylko dla firm" a sąsiad kolega sprzedaje "ludności"
    > z prowizją 0,05 % :)
    juz wiem ze jest to suma przychodu. ale podobno liczy sie
    tylko sprzedaz jak to nazwales "ludnosci" natomiast
    rachunki wystawione dla firm nie sa brane pod uwage. czy to
    prawda? interesuje mnie to, poniewaz mam szasne sprzedac swoj
    produkt (oprogramowanie) jednorazowo w wiekszej ilosci pewnej
    firmie na kwote ok 10k, ale potem moge nie miec w ogole
    zadnej sprzedazy. w moim przypadku kasa fiskalna nie miala
    by zadnego sensu.

    --
    Pozdrawiam,
    hs

  • 4. Data: 2004-09-07 07:21:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, hs wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ z tego co wiem, to ta kwota wynosi: 40k jesli prowadzisz

    ...przykładowo ;) par. 3.3 z zastrzeżeniem par. 3.7 rozporządzenia...

    >+ 20k jesli rozpoczales dzialalnosc
    >+ w pierwszym polroczu tego roku,

    ...przykładowo par.4.2 rozporządzenia....

    >+ 10k jesli w drugim (moj przypadek).

    ...a to nie wiem - dlatego pytam o przepis bom ciekaw wielce !

    [...]
    >+ tylko sprzedaz jak to nazwales "ludnosci" natomiast
    >+ rachunki wystawione dla firm nie sa brane pod uwage. czy to
    >+ prawda?

    ...najwyraźniej prawda.

    >+ firmie na kwote ok 10k, ale potem moge nie miec w ogole
    >+ zadnej sprzedazy. w moim przypadku kasa fiskalna nie miala
    >+ by zadnego sensu.

    ...zgoda. Tym bardziej że jej utrzymanie kosztuje !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-09-09 18:23:36
    Od: hs <w...@o...pl>

    On Tue, 07 Sep 2004 09:21:59 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > ...przykładowo par.4.2 rozporządzenia....

    > ...a to nie wiem - dlatego pytam o przepis bom ciekaw wielce !
    niestety nawet nie wiedzialbym gdzie tego szukac,
    znajoma pracuje w us i tak mi powiedziala.

    --
    Pozdrawiam,
    hs