  • 1. Data: 2012-07-30 14:23:40
    Temat: kasa fiskalna "myślem że muszem"
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Witam grupę

    Ze wstepnej analizy przepisów wychodzi że muszę mieć kasę fiskalną,
    bo handlując (nie Vatowiec) jedynie wysyłkowo (uzywanymi wzmacniaczami
    audio, magnetofonami itp),
    nie przekraczając limitów obrotu i tak
    łapię się w poniższe:

    "Żadnych zwolnień z obowiązku ewidencjonowania (ani limitów kwotowych, ani
    zwolnień z tabeli, ani zwolnień w okresie przejściowym) nie stosuje się:

    .. przy dostawie:
    ... sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z
    wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz
    części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten
    (PKWiU ex 26 i ex27.90),"

    Czy dobrze myślę?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 2. Data: 2012-07-30 14:56:20
    Temat: Re: kasa fiskalna "myślem że muszem"
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 30 Jul 2012 14:23:40 +0200, Włodzimierz Wojtiuk
    <w...@w...pl> wrote:

    >bo handlując (nie Vatowiec) jedynie wysyłkowo (uzywanymi wzmacniaczami
    >audio, magnetofonami itp),

    > ... sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z

    IMHO wzmacniacz audio i magnetofon nie jest sprzętem radiowym, ani TV
    ani telekomunikacyjnym.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2012-07-30 14:59:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > IMHO wzmacniacz audio i magnetofon nie jest sprzętem radiowym, ani TV
    > ani telekomunikacyjnym.

    To co nim jest, jezeli o to rozporzadzenie chodzi?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 4. Data: 2012-07-30 15:10:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.07.2012 14:59, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > To co nim jest, jezeli o to rozporzadzenie chodzi?

    Myślę że radiomagnetofon już by podpadł. Ale jeżeli będziesz unikał
    wszystkiego co może mieć tuner to chyba nie podpadniesz.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-08-10 11:20:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    m wrote:
    (ciap)

    > Myślę że radiomagnetofon już by podpadł. Ale jeżeli będziesz unikał
    > wszystkiego co może mieć tuner to chyba nie podpadniesz.

    Po rozmowie w moim US wyszło że muszę :/

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 6. Data: 2012-08-14 09:58:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 10 Aug 2012 11:20:05 +0200, Włodzimierz Wojtiuk
    <w...@w...pl> wrote:

    >m wrote:
    >(ciap)

    >Po rozmowie w moim US wyszło że muszę :/

    masz to w postaci indywidaulnej interpretacji podatkowej? Bo "rozmowy"
    nie mają mocy prawnej...
    Podali jakąś podstawę prawną (bo trzeba pamiętać, że w braku przepisów
    nalezy odwołać się do wykładni językowej)?

  • 7. Data: 2012-08-15 09:15:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > masz to w postaci indywidaulnej interpretacji podatkowej? Bo "rozmowy"
    > nie mają mocy prawnej...

    Tak wiem, była rozmowa z osobą odpowiedzialną za kasy.
    Traktuję to jako punkt wyjścia do ewentualnych dalszych działań.

    > Podali jakąś podstawę prawną (bo trzeba pamiętać, że w braku przepisów
    > nalezy odwołać się do wykładni językowej)?

    rozmawiałem jedynie na temat (jak nizej):

    Dz.U. 138 poz.930
    § 4. 1. Zwolnien z obowiązku ewidencjonowania, o ktorych mowa w § 2 i 3, nie
    stosuje się, bez względu na wysokosc osigganych obrotow:

    5) przy dostawie:

    a) sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem
    lamp elektronowych i innych elementow elektronicznych oraz częsci do
    aparatow i urządzen do operowania dzwiękiem i obrazem, anten (PKWiU ex 26 i
    ex 27.90),

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org