  • 11. Data: 2005-08-17 16:01:30
    Temat: Re: kasa fiskalna - raport dobowy
    Od: Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>

    > To sa na rynku kasy, ktore pozwalaja na transakcje po zmianie daty bez
    > wykonania rap dobowego?!
    > Co to za szmelc?
    > Swoja drogą ciekawe co sie wydrukuje teraz na dobowym jak sa paragony z
    > dwoch dób.
    > Podaj model kasy.

    Np. kasy Optimus'a (Novitus'a).
    A gdzie jest napisane ze kasa ma nie zwzwolic na sprzedaz jak nie ma raportu
    dobowego za poprzedni dzien. A co z np. niedzielą? Trzeba by przyjsc do
    pracy
    i zrobic raport?

    Darek.

  • 12. Data: 2005-08-17 16:01:32
    Od: Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>

    > wydrukowalem wczoraj dobowy i byly na nim towary sprzedane w tym dniu i w
    > dniu poprzednim ( co w sumie jest logiczne)
    > czy jest to jakis problem, nie bardzo rozumiem czemu dla US to takie wazne
    > zeby codziennie drukowac te raporty, przeciez do pamieci kasy i tak nie ma
    > sie dostepu? czy gdzies to zglosic?

    Problem bylby jakby nastapila to na przelomie miesiecy.
    W trakcie jednego miesiaca nie stanowi to 'przeklamania'
    obrotu dla US tak wiec mozesz spac spokojnie.

    Zrobienie raportu dobowego na drugi dzien rano po wystawieniu
    juz paragonu mija sie z celem bo i tak bedzie mial aktualna
    date i bedzie zawieral wartosci z tych nowych paragonow.
    Tak wiec zrobienie go na koniec dnia spowoduje ze bedzie
    on zawieral sume 2-dni. Raport miesiaczny i tak bedzie poprawny.

    Darek

  • 13. Data: 2005-08-17 21:43:37
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Dariusz Domagała napisał(a):

    > Np. kasy Optimus'a (Novitus'a).
    > A gdzie jest napisane ze kasa ma nie zwzwolic na sprzedaz jak nie ma raportu
    > dobowego za poprzedni dzien.

    taka funkcja to dodatek w kasie, nie obowiązek (IMHO), użytkownik
    powinien decydować...

    A co z np. niedzielą? Trzeba by przyjsc do
    > pracy
    > i zrobic raport?

    ale tego ciągu pytań to zupełnie nie rozumiem...
    chyba chodziło Ci o zmianę daty w trakcie "zmiany" pracownika.
    czyż nie???

    --
    regent...
    (...)

  • 14. Data: 2005-08-18 07:35:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2005, Dariusz Domagała wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    [...]
    > A gdzie jest napisane ze kasa ma nie zwzwolic na sprzedaz jak nie ma raportu
    > dobowego za poprzedni dzien.

    IMHO to ma wynikać nie z przepisu a dbania o wygodę użytkownika !

    > A co z np. niedzielą? Trzeba by przyjsc do
    > pracy i zrobic raport?

    Mi się zdaje że o czym innym piszą.
    Kasa ma się "wydrzeć" że nie ma raporty przy próbie 1. sprzedaży
    po dniu w którym była sprzedaż. Wygoda oczywista.
    Czyli jak od piątku do niedzieli zabalujesz to nie ma sprawy - ale
    kiedy w poniedziałek rano spróbujesz coś sprzedać to ma ci zaświecić
    na czerwono, zabuczeć i obwarczeć że raportu nie ma - bo w piątek
    sprzedaż była a raportu brak !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-08-19 06:22:47
    Od: Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>

> [...]
    > kiedy w poniedziałek rano spróbujesz coś sprzedać to ma ci zaświecić
    > na czerwono, zabuczeć i obwarczeć że raportu nie ma - bo w piątek

    To i tak nie zmieni faktu ze raport w poniedzialek bedzie z inna data
    (poniedzialkowa). A co jak przez weekend zmieni sie miesiac? To czy kasa
    bedzie krzyczec czy nie nie rozwiazuje to pierwotnego problemu - nie zro-
    bionego raportu dobowego.

    Darek

  • 16. Data: 2005-08-20 10:42:25
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Dariusz Domagała napisał(a):

    > To i tak nie zmieni faktu ze raport w poniedzialek bedzie z inna data
    > (poniedzialkowa).

    to nie grzech...

    A co jak przez weekend zmieni sie miesiac?

    wykonujesz dobowy, potem miesięczny i masz...

    > To czy kasa
    > bedzie krzyczec czy nie nie rozwiazuje to pierwotnego problemu - nie zro-
    > bionego raportu dobowego.

    masz prawo wykonać go "następnego" dnia...

    --
    regent...
    (...)

  • 17. Data: 2005-08-20 10:55:49
    Od: Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>

    > wykonujesz dobowy, potem miesięczny i masz...

    I jestes w bledzie. Dobowy bedzie mial date nowego miesiaca
    i raport miesieczny go nie obejmie - a to juz problem
    bo zanizysz sprzedaz w poprzednim miesiacu. Przyjdzie US
    i jak bedzie chcial to zrobi Ci kuku.

    Darek

  • 18. Data: 2005-08-31 13:04:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <de7254$sv0$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Dariusz Domagała <b...@i...net.pl> wrote:

    > I jestes w bledzie. Dobowy bedzie mial date nowego miesiaca
    > i raport miesieczny go nie obejmie - a to juz problem
    > bo zanizysz sprzedaz w poprzednim miesiacu. Przyjdzie US
    > i jak bedzie chcial to zrobi Ci kuku.

    U mnie kasa podaje, które raporty dobowe obejmuje miesięczny. Można też
    jej kazać zrobić od raportu nr X do Y.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 19. Data: 2005-08-31 14:17:34
    Od: Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>

    > U mnie kasa podaje, które raporty dobowe obejmuje miesięczny. Można też
    > jej kazać zrobić od raportu nr X do Y.

    Ok. Po numerze jest to jakies rozwiazanie. Ale oprocz tych
    numerow ktore sie wydrukuja beda rowniez daty z jakiego
    okresu pochodza i bedzie to np. 01.08.2005 - 01.09.2005.

    I teraz wytlumacz pani z US dlaczego jest tam 01.09.2005.
    A za miesiac wytlumacz dlaczego miesiac zaczyna sie od 02.09.2005

    Druga sprawa ze raport okresowy (drukowany np. wg numerow raportow)
    nie ma statusu fiskalnego (przynajmniej tak jest w OPTIMUS/NOVITUS),
    a moze to miec konsekwencje ze pani z US go nie bedzie honorowac.
    Wydruk raportu miesiecznego niestety sprowadza sie do podania
    nr miesiaca i roku i tu problem masz od nowa.

    Ale dywagowanie na ten temat i tak nie przyniesie 100% rozwiazania.

    Darek.

  • 20. Data: 2005-09-01 10:07:37
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <df4e2k$mpn$1@atlantis.news.tpi.pl>,

> [...]
    > okresu pochodza i bedzie to np. 01.08.2005 - 01.09.2005.
    >
    > I teraz wytlumacz pani z US dlaczego jest tam 01.09.2005.

    Bo dobowy za 31 sierpnia wydrukowałem 1 września przed dokonaniem
    pierwszej sprzedaży?

    > A za miesiac wytlumacz dlaczego miesiac zaczyna sie od 02.09.2005

    Tu może być kłopot :)

> [...]
    > nr miesiaca i roku i tu problem masz od nowa.
    >
    > Ale dywagowanie na ten temat i tak nie przyniesie 100% rozwiazania.

    Nie przyniesie, zwłaszcza że nie widzieliśmy tej kasy. Ale mam jakieś
    takie mgliste wrażenie, że zestawienie miesięczne wcale nie musi być na
    kasie zrobione... I jak tak patrzę w par. 2 rozporządzenia dot.
    prowadzenia PKPiR, to mi wychodzi, że to dobre wrażenie...