    From: "kaminsw" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kasa mieszkaniowa - problem
    Date: Mon, 25 Oct 2004 01:19:48 +0200

    Witam
    Przez swoje niedopatrzenie mam problem z wykorzystaniem zalety kasy
    mieszkaniowej dotyczącej odpisania sobie za rok 2004 30% wpłat.
    Sprawa przedstawia się w ten sposób, że co prawda zrobiłem aneks do umowy
    przed 01.01.2002 przedłużając okres oszczędzania. Ale nieświadomie ustaliłem
    koniec umowy na listopad 2004. Drugim moim poważnym błędem było to, że
    zrobiłem już jeden aneks w tym roku dotyczący zmiany wysokości wpłat.
    Moje założenia:
    - maksymalnie wykorzystać ulgę jeszcze w tym roku, co wiąże się z dużą
    wpłatą w listopadzie
    - wykorzystać pieniądze z kasy za 2-3 lata, co wiąże się z przedłużeniem
    okresu oszczędzania

    Przedłużając okres oszczędzania jednocześnie zwiększając kwotę wpłaty na
    listopad musiałbym zgodnie z umową wpłacić taką samą kwotę też w grudniu.
    Wpłaty w grudniu niestety nie mógłbym odpisać od podatku.
    Innym wyjściem, które mi przychodzi do głowy jest zakończenie
    oszczędzania zgodnie z umową czyli w listopadzie i odzyskanie pieniędzy na
    początku 2005 roku. Jednak obowiązek wykorzystania ich do końca roku nie
    bardzo mi odpowiada.

    Może są inne sposoby na rozwiązanie tego problemu o których ja nie wiem.
    Np: co się stanie jeśli przedłużyłbym umowę i wpłacił w listopadzie ratę
    lisopadową i to co przypadłoby na grudzień? Czy mógłybm odpisać wszystko?
    Czy dla US liczy data wpłaty czy za który to jest miesiąc?
    Czy można ewentualnie zrobić cesję na brata, który właśnie buduje dom
    jednocześnie zachwując prawo do odliczeń?

    Proszę o pomoc. Może ma ktoś inny pomysł.

    Włodek

    ps: kasa mieszkaniowa w BPH, oszczędzam od listopada 2000r