  • 1. Data: 2004-04-25 12:10:33
    Temat: kiedy faktury VAT
    Od: "Gennex" <g...@o...pl>

    Witajcie

    Chcialbym zalozyc firme na zasadach ogolnych czyli byc platnikiem VAT.
    Nie wiem jednak czy moge wystawiac faktury VAT na powiedzmy uzywany sprzet
    elektroniczny,ktory chce sprzedac.Wlasciwie glownie w takim celu chcialbym
    zalozyc ta firme

    Czy w przypadku gdy bede mogl wystawiac faktury,musze udowodnic skad wzielem
    towar ktory sprzedaje,przeciez rownie dobrze to moze byc moj sprzet

    Seba

  • 2. Data: 2004-04-25 13:11:03
    Temat: Re: kiedy faktury VAT
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Gennex" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    wzielem
    > towar ktory sprzedaje,przeciez rownie dobrze to moze byc moj sprzet

    a jaki sprzęt chcesz sprzedawać, kradziony? Lepiej to jakoś udokumentować.

    Jeżeli rozpoczynasz działalność to chyba powinieneś zrobić jakiś z spis
    natury co "wkładasz" do działalności. I IMHO taki sprzęt możesz jak
    najbardziej fv wystawiać. Nie wiem tylko z jaką stawką VAT (jeżeli nie
    odliczono vAT przy zakupie, a towar ma > pół roku, to jest stawka zw., ale
    nie wiem, jak to się ma przy rozpoczęciu działalności).

    Możesz też prowadzić komis i np. przyjmować od osób fizycznych towary
    używane do dalszej odsprzedaży, wtedy rozliczasz się wg art. 120 nowej
    ustawy o VAT (płacisz VAT tylko od marży zarobionej na handlu).

    Magda

  • 3. Data: 2004-04-25 16:33:05
    Od: "Gennex" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > używane do dalszej odsprzedaży, wtedy rozliczasz się wg art. 120 nowej
    > ustawy o VAT (płacisz VAT tylko od marży zarobionej na handlu).

    Chcialbym sprzedawac sprzet zza granicy minimum kilkuletni.Czy jesli
    otwieram komis moge wystawiac F.VAT?

    seba

  • 4. Data: 2004-04-26 08:12:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, Gennex wrote:

    >+ Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał
    >+ > "Gennex" <g...@o...pl> wrote in message
    >+ > > Chcialbym zalozyc firme na zasadach ogolnych czyli byc platnikiem VAT.

    Tak wKF: "zasady ogólne" to jest pojęcie (prawne !) dotyczące
    *innego* podatku, podatku dochodowego. Oznacza wybór KPiR lub
    PK na zasadach ogólnych ogólnych lub ogólnych szczególnych ;) (19% :))

    >+ > > Nie wiem jednak czy moge wystawiac faktury VAT na powiedzmy
    >+ > > uzywany sprzet
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ > a jaki sprzęt chcesz sprzedawać, kradziony? Lepiej to jakoś udokumentować.

    Powiem że nie tylko "lepiej" :] a KONIECZNIE.
    Rozporządzenie o KPiR dla towarów handlowych *wymaga* żeby było
    udokumentowane (i to "natychmiast" - nawet jak dokument zakupu nie
    dotarł trzeba sporządzić samemu dokument zastępczy specyfikujący
    co, kto, komu i kiedy...)

    >+ > Jeżeli rozpoczynasz działalność to chyba powinieneś zrobić jakiś z spis
    >+ > natury co "wkładasz" do działalności. I IMHO taki sprzęt możesz jak
    >+ > najbardziej fv wystawiać.

    Ano.

    >+ > Nie wiem tylko z jaką stawką VAT (jeżeli nie
    >+ > odliczono vAT przy zakupie, a towar ma > pół roku, to jest stawka zw.,

    To dotyczy AFAIK *wyłącznie* środków trwałych oraz :) towarów
    wstawianych do komisu. Jak na mój gust "własne", wprowadzane
    do DG towary handlowe się nie łapią aczkolwiek mogę się mylić.
    Zresztą - nie sądzę żeby urządzało jednokrotne wprowadzenie
    towaru do DG (i zamknięcie DG po sprzedaży)

> [...]
    >+ > Magda
    >+ >
    >+ Chcialbym sprzedawac sprzet zza granicy minimum kilkuletni.Czy jesli

    Dla porządku: wg obowiązujących przepisów to co opisała Magda to
    była f-ra VAT. Prawdopodobnie pojawi się rozporządzenie w którym
    będzie to samo.
    Możesz jeszcze wyłożyć po co ci owe f-ry VAT ?
    Bo brzmi to tak jakbyś rozważał wprowadzanie do obrotu towarów
    niewiadomego pochodzenia. To jest przestępstwo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-26 14:58:52
    Od: "Gennex" <g...@o...pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Bo brzmi to tak jakbyś rozważał wprowadzanie do obrotu towarów
    > niewiadomego pochodzenia. To jest przestępstwo...

    FV potrzebne mi sa w przypadku sprzedazy urzadzenia firmie.Sa to niemale
    koszta i jak wiadomo dla firmy ktora kupi taki sprzet jest lepiej(chyba)
    A dajmy na to jezeli paczka przychodzi do mnie zza granicy, nie przechodzi
    przez clo a ja chce pozniej ta paczuszke sprzedac.Powiedzmy ze jej wartosc
    na cle byla do 70EUR a ja ja sprzedam za 2000zl,co dalej , mam firme i chce
    wystawic fakture.Jak mam postapic

    seba

  • 6. Data: 2004-04-26 18:25:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Gennex wrote:

    Najpierw wKF: hasło brzmi "nożyczki !" (znaczy: jakbyś przycinał
    cytaty to modemowcy by mniej klęli - ja tam modemowcem nie jestem,
    a też serwer news właśnie odłączył mi "paczkę" ściąganych grup
    pewnie z tytułu "przekroczenia limitu czasu połączenia" :]
    [...]
    >+ FV potrzebne mi sa w przypadku sprzedazy urzadzenia firmie.

    Jasne. Wyłóż mi w czym różnić się będzie kupowanie urządzenia
    przez firmę "A" od kupowania przez firmę "B" która sprzeda to "A" ?

    >+ Sa to niemale
    >+ koszta i jak wiadomo dla firmy ktora kupi taki sprzet jest lepiej(chyba)

    Dla której, twojej ? ;)

    >+ A dajmy na to jezeli paczka przychodzi do mnie zza granicy, nie przechodzi
    >+ przez clo a ja chce pozniej ta paczuszke sprzedac.

    No toś ją nielegalnie ściągnął :]

    >+ Powiedzmy ze jej wartosc
    >+ na cle byla do 70EUR a ja ja sprzedam za 2000zl,co dalej , mam firme i chce
    >+ wystawic fakture.Jak mam postapic

    Mieć dokument pochodzenia. Gdzie i od kogo kupiłeś !
    Do 30.IV.2004r IMHO jak "przeszło" granicę - szukać w groups.google
    hasła "SAD" albo czegoś podobnego :] (nie znam się :])
    A od 1.V.2004 przy dostawie od osoby fizycznej z terenu UE - IMHO
    (IM*H*O) - dość podobnie jak dziś przy komisie na terenie kraju.
    Rachunek od sprzedającego - z NIPem lub nr dowodu, jak na mój gust...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)