  • 1. Data: 2004-04-25 12:51:07
    Temat: Podwyższone koszty uzyskania przychodu
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Chcemy zatrudnić informatyka na umowę o pracę z 50% kosztami uzyskania
    przychodu. Tylko nie wiem, czy koszty te liczyć od wartości brutto
    wynagrodzenia, czy może brutto - skladki na ub.społeczne? Może ktoś zna
    jakiś przepis lub interpretacje o tym mówiącą. Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2004-04-25 13:02:59
    Temat: Re: Podwyższone koszty uzyskania przychodu
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "M" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wynagrodzenia, czy może brutto - skladki na ub.społeczne? Może ktoś zna
    > jakiś przepis lub interpretacje o tym mówiącą. Prosze o pomoc.

    pomniejszone o składki na ub. społeczne
    art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o PDOF

    Magda

  • 3. Data: 2004-04-25 18:38:12
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    A czy koszty uzyskania przychodu na umowę o pracę nie są określone kwotowo?
    Coś ok 102zł i podwyższone ok 127 zł
    To na umowę zlecenie i o dzieło w niektórych przypadkach stosuje się koszty
    50%.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-04-25 19:29:52
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    PawełJ wrote:

    > A czy koszty uzyskania przychodu na umowę o pracę nie są określone kwotowo?
    > Coś ok 102zł i podwyższone ok 127 zł

    Tak, ale mogą też być 50% jeżeli praca ma mieć charakter "twórczy".

  • 5. Data: 2004-04-26 08:20:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, PawełJ wrote:

> [...]
    >+ Coś ok 102zł i podwyższone ok 127 zł
    >+ To na umowę zlecenie i o dzieło w niektórych przypadkach stosuje się

    A nieprawda.
    Na umowy zlecenia i o dzieło jest KUP ryczałt 20% lub "rzeczywiście
    wykazany", tylko i wyłącznie.
    50% KUP jest na przychody "z praw majątkowych" !

    Oczywiście - *jeśli* wynikiem wykonania umowy jest "prawo majątkowe
    w tym prawo autorskie" no to stosujemy przepis o "prawie majątkowym".
    Taka umowa NIE JEST już traktowana jako umowa o dzieło, zlecenia
    czy cokolwiek innego - to jest inny rodzaj dochodu :)

    Tak poza konkursem, to o ile prawo do 50% KUP przy umowie o dzieło
    jest oczywiste (zapłata należy się za *przekazanie prawa*), to
    rozumiem wątpliwości przy um.zlecenia (wystarczy "dołożenie staranności",
    wykonawcy wynagrodzenie należy się nawet jak NIE osiągnie efektów !)
    a tym bardzie pracy (wynagrodzenie należy się za przyjście do pracy...) !
    Niemniej - wiem że bywa stosowane :)
    IMHO wypadałoby przy każdej wypłacie z UZ i UoP wykazywać że "prawa
    majątkowe" *miały* miejsce... czyli na palcach wyliczyć JAKIE
    prawa zostały przekazane !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)