  • 1. Data: 2004-04-25 09:01:25
    Temat: Koszty uzyskania przychodu w pit37
    Od: "rex" <r...@g...pl>

    Mam problem. W roku 2003 pracowałem u 2 pracodawców na umowę o pracę, u
    jednego pierwsze trzy miesiące, u drugiego do końca roku - czyli nie
    równocześnie. U pierwszego mam koszty uzyskania przychodu 399,84 u drugiego
    899,64 czyli wicej niż 1199,52 PLN. Pierwszy pracodawca zaznaczył w pit11,
    że KUP zostały uwzględnione z jednego stosunku pracy drugi pracodawca
    również. Z tym że pierwszy przyjął w pit11 mój adres zamieszkania poza
    miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, natomiast drugi
    pracodawca że w tej samej miejscowości.
    I co mam teraz zrobić? Wpisać 1299,48 czy 1199,52, bo już sam nie wiem.
    Wszystko by grało gdyby pierwszy pracodawca zaznaczył pole 2 w Informacji o
    KUP, czyli: "KUP z jednego stosunku pracy, podwyższone w związku z
    zamieszkiwaniem podatnika poza miejscowością, w której znajduje się zakład
    pracy" - a może się mylę?

    Ktoś ma może jakąś radę???? Help - Chyba nie mogę ot tak sobie zmniejszyć
    kosztów uzyskania przychodów z otrzymanych pit11 od pracodawców w moim
    pit37???

    pozdrawiam,
    rex

  • 2. Data: 2004-04-25 09:07:37
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu w pit37
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    rex wrote:

> [...]
    >
    > Ktoś ma może jakąś radę???? Help - Chyba nie mogę ot tak sobie zmniejszyć
    > kosztów uzyskania przychodów z otrzymanych pit11 od pracodawców w moim

    Koszty ze stosunku pracy z dojazdem lub bez liczy się miesiecznie,
    czyli 3 x bez + 9 x z dojazdami.

    Liczy sie stan faktyczny, jezeli dojezdzales z innej gminy, to nawet jak
    w pit-11 nie masz tego uwzglednione to mozesz sobie je sam podwyzszyc.
    Dziala to tez w druga strone.
    Jak ci US w czasie kontroli udowodni, ze faktycznie nie dojezdzales to
    dadzą ci popalić.