  • 1. Data: 2003-04-08 06:20:46
    Temat: kilometrówka
    Od: "Milosz" <m...@w...pl>

    1. Koszty samochodowe (jednoosobowa KPIR +VAT) rozliczam w/g kilometrówki.
    Wypełniam dwa dokumenty ewidencję przebiegu pojazdu za dany miesiąc i
    zestawienie kosztów w korym wpisuję faktury za benzynę, oleje ,naprawy.
    Benzynę wpisuję w kwotach brutto, naprawy i mat. eksploatacyne w netto i od
    tych VAT odliczam. Czy to dobrze?
    2. Moja firma ma nazwę :FIRMA-imię nazwisko. Faktury na auto biorę w ten
    sposób. Znajoma księgowa twierdzi że to źle bo powinny na imię i nazwisko.
    Czy ma rację? Jesli tak to jak to wyprostować.
    3. Na jednej z faktur nie mam numeru rejestracyjnego. Czy jest to podstawa
    żeby wyrwać ją z kosztów (w razie kontroli)?. Jesli tak to co robić?

  • 2. Data: 2003-04-08 07:14:11
    Temat: Re: kilometrówka
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Milosz napisał:
> [...]

    > sposób. Znajoma księgowa twierdzi że to źle bo powinny na imię i nazwisko.
    > Czy ma rację? Jesli tak to jak to wyprostować.
    Nie ma racji - to koszt firmy a nie osobisty, to raz, a jeżeli faktura
    będzie na Ciebie a nie na firme to nie możesz odliczyc VAT.

    > 3. Na jednej z faktur nie mam numeru rejestracyjnego. Czy jest to podstawa
    > żeby wyrwać ją z kosztów (w razie kontroli)?. Jesli tak to co robić?
    Byłby to problem tylko w przypadku odliczania VAT od paliwa, ale Ty go i
    tak nie odliczasz. Dla kosztów a także odliczania VAT od innych zakupów
    nie ma to znaczenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-08 08:59:38
    Temat: Odp: kilometrówka
    Od: "Milosz" <m...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6tstl$op2$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Byłby to problem tylko w przypadku odliczania VAT od paliwa, ale Ty go i
    > tak nie odliczasz. Dla kosztów a także odliczania VAT od innych zakupów

    Dziękuję ci Maddy. Moim zdaniem wszystkie twoje odpowiedzi są prawdziwe.
    Wczoraj poszedłem do doradcy podatkowego nr .... żeby się upewnić i dostałem
    trzy dokładnie odwrotne odpowiedzi. Zapłaciłem za to 100 zł +22% VAT z
    zaznaczeniem że VAT mogę odliczyć.

  • 4. Data: 2003-04-08 09:23:30
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Milosz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dostałem
    > trzy dokładnie odwrotne odpowiedzi. Zapłaciłem za to 100 zł +22% VAT z
    Czyli jaki wniosek rady Maddy są dobre i bezpłatne ale Vat od nich nie
    odliczysz
    Wiola

  • 5. Data: 2003-04-08 12:31:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    kilometrówki.

    > Nie ma racji - to koszt firmy a nie osobisty, to raz, a jeżeli faktura
    > będzie na Ciebie a nie na firme to nie możesz odliczyc VAT.

    Bym polaryzowal.
    Wlascicielem pojazdu jest "Imie i Nazwisko". W koszty dzialalnosci "Firmy"
    mozna zaliczyc wydatki poniesione _przez_wlasciciela/uzytkownika_ wiec
    dlaczego fakrura nie moze byc wystawiona na "Imie i Nazwisko".
    Z podatku VAT rozlicza sie nie "Firma" tylko platnik bedacy osoba fizyczna
    tj. "Imie i Nazwisko" (ktory ma taki sam NIP jak "Firma_Imie i
    Nazwisko"...;-), wiec dlaczego faktura wystawiona na platnika VAT nie moze
    byc podstawa do odliczenia VAT?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2003-04-12 11:09:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2003, Slawek Kos wrote:

> [...]
    >+ > > sposób. Znajoma księgowa twierdzi że to źle bo powinny na imię i nazwisko.
    [...]
    >+ > Nie ma racji - to koszt firmy a nie osobisty, to raz, a jeżeli faktura
    >+ > będzie na Ciebie a nie na firme to nie możesz odliczyc VAT.
    >+
    >+ Bym polaryzowal.

    Kierunek i rodzaj prosimy :) (pionowa, pozioma, poprzeczna,
    podłużna, dookólna...) Nie ma lekko, brak wróżki a my chcemy
    wiedzieć w którą stronę obracać !

    >+ Wlascicielem pojazdu jest "Imie i Nazwisko". W koszty dzialalnosci "Firmy"
    >+ mozna zaliczyc wydatki poniesione _przez_wlasciciela/uzytkownika_

    ...w "celu DG".

    >+ wiec dlaczego fakrura nie moze byc wystawiona na "Imie i Nazwisko".

    Może kwestia deklaracji na co jest przeznaczony wydatek za pomocą
    wskazania podmiotu ? Znaczy - "imię i nazwisko" na cele osobiste
    a "nazwa DG" na "cele związane z DG" ?

    >+ Z podatku VAT rozlicza sie nie "Firma" tylko platnik bedacy osoba fizyczna
    >+ tj. "Imie i Nazwisko"

    Nnnnnno tak :)

    >+ wiec dlaczego faktura wystawiona na platnika VAT nie moze
    >+ byc podstawa do odliczenia VAT?

    ...bo przyjmując że wskazanie jak wyżej określa cel - to wtedy byłby
    przypadek przekazania dóbr nabytych "osobiście" na cele "zwiazane
    z DG". A to może i jest podstawa do uznania za koszt, ale nie do
    odliczenia VATu.

    >+ Pozdrowienia

    Wzajem ! - Gotfryd
    (na grupie na chwilę)
    KPiR, VAT - i biorący kwity "na DG" właśnie "na DG".