  • 1. Data: 2003-04-08 06:42:50
    Temat: Re: PIT-5
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Czy to prawda, że PIT-5 składa się do US dopiero po osiągnięciu pewnej
    > granicy dochodu i jaka to jest kwota?
    > Czy ta granica dotyczy każdego źródła dochodu osobno czy łącznie?

    Pierwszy (w danym roku) PIT-5 skladasz dopiero, gdy masz
    do zaplacenia pierwsza zaliczke na pdof. Nie ma przelewu, nie ma PIT-a.
    Jednak jesli juz raz zlozysz, to potem (do konca roku) skladac musisz,
    niezaleznie od tego czy jest zaliczka czy nie.

    Jesli chodzi o zrodla, to nie wiem, ale zapewne jest tak, ze jesli
    osobne zrodla rozliczasz na osobnych PIT-ach 5, to traktujesz
    je osobno. A jesli twoje zrodla sie sumuja na jednym PIT-5,
    to traktujesz to razem.

    P.S.
    Obecnie obowiazuje PIT-5 w wersji 12.

    P.S.2.
    Dzialanosc prowadze od listopada ub.r. i wszystko wskazuje na to,
    ze pierwszy PIT-5 bede skladal gdzies w okolicy lipca :-))
    Ale co miesiac wypelniam sobie go na brudno, aby nie wyjsc z wprawy ;-))

    Pozdrawiam,

    Latet
    (1-od DG, KPiR, VAT, EŚT)

  • 2. Data: 2003-04-08 07:07:49
    Temat: PIT-5
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Czy to prawda, że PIT-5 składa się do US dopiero po osiągnięciu pewnej
    granicy dochodu i jaka to jest kwota?
    Czy ta granica dotyczy każdego źródła dochodu osobno czy łącznie?
    Z góry dziekuję za odpowiedź.

  • 3. Data: 2003-04-08 07:11:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iwona Z napisał:
    > Czy to prawda, że PIT-5 składa się do US dopiero po osiągnięciu pewnej
    > granicy dochodu i jaka to jest kwota?
    > Czy ta granica dotyczy każdego źródła dochodu osobno czy łącznie?

    PIT-5 składa się dopiero kiedy wyjdzie pierwszy raz podatek do zapłaty.
    Ze wszystkich żródeł przychdoów ujętych na pit-5 razem, nie z każdego
    osobno!
    A poniewaz temat często poruszany i ciągle są sprzeczne stanowiska, mam
    cosik w reku - to pisemko z US z tego roku dot. mojego ojca który złozył
    PIT-5 z wykazanym podatkiem wg. skali, ale po odliczeniu zdrowotnego
    podatku do zapłaty juz nie było.
    I US napisał że NIE WYSTAPIŁ OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI PIT-5, ale że
    juz go dostali to PIT wędruje ad acta.
    Dzwoniłam do US - fakt że ten nienależny PIT został zlozny nic nie
    znaczy - nastepnych PITów nie trzeba składac aż do momentu kiedy wystąpi
    pierwsza zaliczka *do zapłaty*.
    To mam "na gebe" ale to że dopóki nie ma co płacic dopóty pita się nie
    składa mam na piśmie.
    Mogę nawet podesłac skan, jak ktoś niedowierza. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-04-08 08:19:33
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Zadałam takie pytanie, ponieważ mnie "Pani" w US powiedziała, że mam
    traktować swoje źródła dochodu osobno i granica dotyczy każdego z nich
    osobno, zaznaczam, że prowadzę DG jako osoba fozyczna i jednocześnie pracuję
    na pełnym etacie w innej firmie.

  • 5. Data: 2003-04-08 08:34:25
    Temat: Odp: PIT-5
    Od: "Milosz" <m...@w...pl>

    > PIT-5 składa się dopiero kiedy wyjdzie pierwszy raz podatek do zapłaty.

    Podeślij ten skan. Dziś byłem w US Łódź -Śródmieście i odpowiedż była jasna
    PIT 5 kiedy dochód przekroczy kwotę wolną 2789,89. To że zaliczka 0 jest bez
    znaczenia.

  • 6. Data: 2003-04-08 09:22:50
    Temat: Re: Odp: PIT-5
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Milosz napisał:

    > Podeślij ten skan. Dziś byłem w US Łódź -Śródmieście i odpowiedż była jasna
    > PIT 5 kiedy dochód przekroczy kwotę wolną 2789,89. To że zaliczka 0 jest bez
    > znaczenia.

    A jakas podstawa prawna?
    Bo tak sie dziwnie składa że nie ma czegos takiego jak "kwota wolna" i a
    kwota 2789,89zł to wynik podzielenia kwoty pomniejszenia zaliczki z
    tabeli podatkowej przez 19%.
    Takie pojęcie jak "kwota wolna" nie występuje w ustawach, to sobie us i
    podatnicy na spółke wymyslili żeby uprościć szacowanie (ale nie
    obliczanie!) podatku.

    Ustawa mówi tylko o terminie płatności zaliczki.
    A pit-5 ma być skladany w terminie płatności zaliczki - moje pisemko
    własnie na ten przepis sie powołuje.

    Skan będzie po południu, ktos jeszcze chętny?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-08 09:30:20
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Iwona Z wrote:

> [...]
    > osobno, zaznaczam, że prowadzę DG jako osoba fozyczna i jednocześnie
    > pracuję na pełnym etacie w innej firmie.

    Tak dla jasności: dochodów z pracy na etacie nie wpisujesz na PIT-5 i
    nie sumujesz z dochodami z DG w ciągu roku. Masz więc tylko jedno
    źródło do uwzględnienia. Dwa źródła będziesz miał dopiero na koniec
    roku w PIT-36.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 8. Data: 2003-04-08 10:16:08
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

    > Podeślij ten skan.

    jezeli mozna to ja tez poprosze, bede dzwieczny

    pozdr
    buubaaasss

  • 9. Data: 2003-04-08 10:35:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buba napisał:

    > jezeli mozna to ja tez poprosze, bede dzwieczny

    Poprosze sie zgłaszac na priwa, to będzie mi łatwiej rozesłac. Dużo was
    i na pewno ktos mi juz uciekł ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-04-08 21:21:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ze względu za duża ilośc chętnych wystawiłam plik ze skanem tego pisemka
    z US na stronie:

    http://www.esi.com.pl/files/skan-us.jpg

    Musicie mi jednak uwierzyc na slowo że deklaracja PIT-5 miała wykazany
    podatek przed odliczeniem składki zdrowotnej i tylko ta składka sprawiła
    że nie było zaliczki do zapłaty. Z pisma to jasno nie wynika.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl