  • 11. Data: 2003-06-27 20:45:21
    Temat: Re: [?] kilometrówka - malutkie pytanie :)
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl> napisał
    > czyli reasumujac jezeli tylko kwota wyliczona z kilometrowki
    > pozwala mi na to to moge odliczyc sobie w 100% OC+AC
    > w samochodzie osobowym - uzyczanym do celow gosp :)
    > nie wciagnietym do firmu EST
    >
    > pozdrawiam
    > raV

    Re : Jeszcze raz po kolei (wprawdzie Szanowni Przedmówcy opisali to
    niezwykle jasno).
    Masz w okresie t1 - t2 następujące wydatki na samochód (wszystkie) :
    a) Ubezpieczenia 2000,-
    b) Naprawy 3000,-
    c) Paliwo 4000,-
    Razem 9000,-. Przejechałeś w tym czasie 50 000 km, w tym 40 000 prywatnie i
    10 000 "firmowo", czyli w proporcjach 4 : 1. I mógłbyś teraz 1/5 z grup
    wydatków a,b,c ująć w kosztach.

    Ktoś, ktowymyślił "kilometrówkę" uprościł zabawę podając stawkę za 1 km. W
    tej stawce mieszczą się niejako zryczałtowane wydatki a,b,c i pewnie
    amortyzacja samochodu w przeliczeniu na 1 km. Obecnie jest to około 76 gr
    dla "dużych". I teraz ustawodawca każe ci tylko sumować kilometry i pomnożyć
    przez stawkę. Prostsze ? I jako dodatek żąda, abyś wydatki udokumentował
    rachunkami. A czy to będzie AC, OC, benzyna, czy śmierdzidełko do
    samochodu - to nie ma już żadnego znaczenia w kontekście owej stawki
    ryczałtowej za 1 km.
    Teraz poniał ?
    AR