  • 1. Data: 2002-02-15 14:37:40
    Temat: komputer a umowa
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    Chcę zakupić komputer używany do Firmy nie będącej płatnikiem VAT.
    Czy mogę to zrobić na podstawie umowy kupna - sprzedaży. Na co należy
    zwrócic szczególną uwagę przy spisywaniu takiej umowy, żeby nie mieć
    probelmów z urzędem skarbowym (wartośc komp to ok 1500 zł )

    Bardzo proszę o opinię

    Mariusz K

  • 2. Data: 2002-02-15 14:40:37
    Temat: Re: komputer a umowa
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    nadmienie jeszcze że ten komputer sprzedaje mi osoba fizyczna nie
    praowadząca działalności gospodarczej.

    Mariusz K

  • 3. Data: 2002-02-15 15:23:40
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz K" napisał w wiadomości:
> [...]
    > zwrócic szczególną uwagę przy spisywaniu takiej umowy, żeby nie mieć
    > probelmów z urzędem skarbowym (wartośc komp to ok 1500 zł )

    O ile dobrze pamiętam to należało by wypełnić jeszcze deklaracje PCC-1 i
    opłacić podatek od wartości sprzetu. Umowa kupna-sprzedaży to chyba jedyna
    mozliwość nabycia sprzętu od osoby fizycznej.
    Przy wypełanianiu należy pamiętać aby był podpisany przez obie strony (także
    dane NIP i inne dane sprzedającego).

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-02-16 09:40:28
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    dzięki za pomoc
    jeszcze jedni pytanie czy w umowie musi buć wyszczególnione z jakich
    podzespołów składa się komp, czy wystarczy np podać Pentium 266

    Mariusz K

  • 5. Data: 2002-02-18 11:13:30
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze jedni pytanie czy w umowie musi buć wyszczególnione z jakich
    > podzespołów składa się komp, czy wystarczy np podać Pentium 266

    Nawet w sprzedaży ratalnej pisze sie tylko np. Komputer Tajfun :). Możesz
    sobie wypisać to z czego składa się komputer w postaci załącznika i w umowie
    zapis że załącznik jest integralną częścią umowy lub zawrzeć specyfikacje w
    samej umowie. Nie wiem jak w przypadku komputerów sprawdzana jest wartośc w
    US bo sam nie miałem okazji kupowac komputera od osoby fizycznej nie
    prowadzącej DG.
    Jeśli chodzi o dokładnośc zapisów księgowych to w ew. środków trwałych pisze
    się róznie np. komputer xxx, zestaw komputerowy, stanowisko komputerowe.

    Serwiz