  • 1. Data: 2002-02-15 12:39:21
    Temat: czy us moze kwestionowac ...
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    wykonywalem usluge przetwarzania danych dla firmy z zagranicy,
    co, zgodnie z par. 66. RMF z 22-12-1999 w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o ptu, podlega 0% stawce vat,

    wystawilem fakture, mam jej kopie podpisana przez kontrahenta,
    posiadam dowod zaplaty na moj rachunek bankowy (co jest wymagane
    w rozporzadzeniu),
    urzad skarbowy domaga sie ode mnie przedstawienia umowy z
    kontrahentem, na podstawie ktorej wykonywalem usluge?
    czy ma do tego prawo?
    przeciez nie mam obowiazku zawierac umowy na pismie z kazdym,
    komu udzielam uslugi?

    mam z ta firma podpisana umowe o wykonywanie oprogramowania,
    ale akurat przez dwa miesiace zdarzylo mi sie grzebac w jej bazach
    danych, i taka usluga nie jest ujeta w umowie,

    jak rozmawiac z us?

  • 2. Data: 2002-02-15 14:37:26
    Temat: Re: czy us moze kwestionowac ...
    Od: "Adam" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości >
    <ciach>
> [...]
    > czy ma do tego prawo?
    > przeciez nie mam obowiazku zawierac umowy na pismie z kazdym,

    Istotnie - nie masz. Rodzaje umów, które powinny być zawierane bezwzględnie
    na piśmie określa kodeks cywilny i przepisy szczególne. W tym przypadku nie
    ma takiego obowiązku.

    > jak rozmawiac z us?

    W jaki sposób US domaga się? Ustnie, pisemnie, dzwonią do żony, nachodzą w
    domu? Jest postępowanie, trwa kontrola - napisz coś więcej, jeśli oczekujesz
    konkretnej informacji. Zacytuj fragment pisma. Albo idź do doradcy.

    Ogólna rada - zapytaj (pisemnie) - o wskazanie podstawy prawnej na podstawie
    której żądają umowy. Ale to ma sens wtedy, jak oni coś do Ciebie pisali -
    jak sobie pogadujesz z Panią w korytarzu na drugim piętrze, to problem jest
    na razie z gatunku hipotetycznych.

    Pozdrawiam

    EdAd

  • 3. Data: 2002-02-15 14:54:47
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > W jaki sposób US domaga się? Ustnie, pisemnie, dzwonią do żony, nachodzą w

    na razie - telefonicznie, pani poprosila mnie o przyniesienie umowy
    dosc zdecydowanie (oprocz innych rzeczy, ktore nie sa problemem),

    czy mam wspominac o umowie, ktora posiadam, a ktora nie obejmuje
    tej uslugi?
    czy moge powolac sie na umowe ustna? (poczytam jeszcze kc, ale moze
    ktos ma doswiadczenia ...)

  • 4. Data: 2002-02-15 17:20:36
    Od: "Adam" <e...@p...onet.pl>

    Nie wspominaj o niczym, o czym nie musisz wspominać, a w szczególności nie
    wspominaj w kontekście tej usługi o umowie, która dotyczy innej usługi. W
    tym konkretnym przypadku oświadcz się u Pani, że umowa została zawarta
    ustnie. Pani być może poprosi Cię o zapisanie tego oświadczenia na piśmie -
    możesz to zrobić bez problemu.

    Pozdrawiam
    AdEd