  • 1. Data: 2005-03-07 01:46:54
    Temat: kontrola US przy zakupie mieszkania
    Od: "malthus" <m...@p...onet.pl>

    Kupuje mieszkanie i jak wiadomo od zakupu placi sie 2% podatku od czynnosci
    cywilno-prawnych. Czy US w praktyce sprawdza pochodzenie srodkow na zakup
    mieszkania?

    Chodzi o to, ze dostalem pieniadze na 18 urodziny od ciotki z Australii i
    ale podatku od darownizny nie placilem (w ogole nie wiem czy jest taki
    podatek).
    Podstawowe pytanie: czy Urzedy Skarbowe sprawdzaja skad kupujacy mial kase?
    wartosc mieszkania 150 tys

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-07 02:38:57
    Temat: Re: kontrola US przy zakupie mieszkania
    Od: "Realista" <r...@S...pl>

    > Podstawowe pytanie: czy Urzedy Skarbowe sprawdzaja skad kupujacy mial
    kase?
    > wartosc mieszkania 150 tys

    Sprawdzaja jesli korzystalbys z jakichs ulg podatkowych.

  • 3. Data: 2005-03-07 04:51:09
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > Podstawowe pytanie: czy Urzedy Skarbowe sprawdzaja skad kupujacy mial
    > kase?
    > wartosc mieszkania 150 tys

    Sprwadzają. Zwłaszcza jeśli jesteś młody i/lub nie miałeś historii płacenia
    podatków (zarobków). Jeśli nie deklarowałeś to przy sumie 150k masz kontrolę
    jak w banku.

  • 4. Data: 2005-03-07 05:29:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    malthus wrote:
> [...]
    > podatek).
    > Podstawowe pytanie: czy Urzedy Skarbowe sprawdzaja skad kupujacy mial kase?

    sprawdzają, przejrzyj moje posty z lutego, to zobaczysz.
    A skąd uzbierałeś te 150 tyś? Całość ciotka ci dała?
    I jak ci dała w gotówce? Przelewem na konto?

    To może zanim kupisz to mieszkanie, to warto zadbać o dowody skąd się
    miało pieniądze żeby potem mięć co pokazać w US.
    Zadbaj o to, żeby na twoim koncie bankowym znalazł się odpowiedni
    przelew z konta rodziców i od dalszej i bliższej rodziny.
    Kwoty jakie są zwolnione od podatku znajdziesz w moich postach.
    A od tej darowizny od ciotki to po porstu zapłać te parę procent podatku
    i miej święty spokój.
    Pamiętaj, że w razie kontroli w US jak nie będziesz umiał pokazać skąd
    miałeś kasę to ci naliczą 75% podatku.

  • 5. Data: 2005-03-07 09:26:06
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > A od tej darowizny od ciotki to po porstu zapłać te parę procent podatku i
    > miej święty spokój.

    Tak, tylko pamięj by zrobić to zgłową.
    Darowizna musi być udokumentowana (przelew, pokwitowanie, umowa darowizny
    itp). Jeśli np przyznasz że było to rok temu to walną ci odsetki.

    Jurek

  • 6. Data: 2005-03-07 09:43:32
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    > Sprwadzają. Zwłaszcza jeśli jesteś młody i/lub nie miałeś historii płacenia
    > podatków (zarobków). Jeśli nie deklarowałeś to przy sumie 150k masz kontrolę
    > jak w banku.

    znajomy kupił samochód za 30k będąc bez dochodów. Musiał się bardzo tłumaczyć,
    kserować umowy o dzieło z roku w którym to się działo, ale w sumie mu to się udało.

    pozdrawiam
    marek

  • 7. Data: 2005-03-07 10:11:12
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    Użytkownik "malthus" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chodzi o to, ze dostalem pieniadze na 18 urodziny od ciotki z Australii i
    > ale podatku od darownizny nie placilem (w ogole nie wiem czy jest taki

    Sprawdzają :(

    Nas urząd wezwał w grudniu do wyspowiadania się z kupna mieszkania za 88
    tys. 5 lat temu (większośc pieniedzy pochodzila od rodzicow).
    Mielismy kredyt (na rodzicow) ale i tak resztę trzeba było co do zlotowki
    rozliczyć łącznie z oplatami notarialnymi.
    Nas uratowało to, że brakującą sumę wpisalismy jako dar od gosci weselnych
    (trzeba było podpisać specjalne oswiadczenie i przedstawić akt zawarcia
    małzenstwa).
    Teraz mamy nowe mieszkanie, na które mamy też kredyt i odpowiednie zarobki
    ale US żada od nas historii kredytu mieszkaniowego (ile kwoty kredytu
    spalcilismy do dziś itp.). Nie lubię US!!!!
    Może idź do doradcy podatkowego i zapytaj się jak z tą darowizną zaległa.
    Lepiej teraz zaplacić podatek od zaleglej darowizny niz za pięc lat, no nie?

    ula

  • 8. Data: 2005-03-07 10:12:00
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > itp). Jeśli np przyznasz że było to rok temu to walną ci odsetki.

    Ale jak go wezwą za pięc lat to dopiero będzie miał odsteki :)

  • 9. Data: 2005-03-07 10:58:29
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > Ale jak go wezwą za pięc lat to dopiero będzie miał odsteki :)

    Oczywiście. Kupując mieszkanie MUSI miec podkładkę. Tylko jak już to robić
    to z głową

  • 10. Data: 2005-03-07 11:00:32
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > Lepiej teraz zaplacić podatek od zaleglej darowizny niz za pięc lat, no
    > nie?

    Darowizna nie musi być zaległa. Jeśli rodzice mają kasę i moga suię
    wyliczyć, moga ci teraz "darować" 150k. Odporwadzisz podatek i wszystko
    cacy.