  • 1. Data: 2005-04-30 13:17:57
    Temat: kontrola-lewa faktura
    Od: "WieN" <w...@o...pl>

    Witam
    Podczas ostatnio przeprowadzonej kontroli w mojej firmie ( która wyszła
    dobrze ) , urzędnicy pokserowali kilka faktur (koszty) i przesłali do innych
    urzędów skarb. w celu sprawdzenia wystawcy (nazywa się to chyba kontrola w
    dwie strony). Z faktur tych oczywiście był odliczany przeze mnie podatek Vat
    . Głównie są to faktury za paliwo . Okazało się , że jedna z tych faktur
    była wystawiona 04.08.2004 , a firma która ją wystawiła dokonała zgłoszenia
    rejestracyjnego w zakresie podatku Vat w dniu 18.08.2004.
    O co tu chodzi ? Towar był , faktury podpisywałam , a firma nie istniała w
    tym czasie ? Z czymś takim jeszcze się nie spotkałam . Może za krótko
    jeszcze żyję.
    Teraz mam tylko nadzieję , że firma która wystawiała mi faktury za paliwo
    płaciła Vat - bo to , że u nich skarbówka zrobi kontrol to oczywiście jasne
    .
    Liczę się z tym , że będę musiała zwrócić odliczony Vat + odsetki oczywiście
    .Ale czego się mogę dalej spodziewać ?
    Tak jak w poście poniżej nie miałam pojęcia o nieuczciwości sprzedawcy .

    Iwona.

  • 2. Data: 2005-05-01 21:09:00
    Temat: Re: kontrola-lewa faktura
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Głównie są to faktury za paliwo
    Biorąc pod uwagę różne warunki (i ewntualne konsekwencje ich niespełnienia)
    odliczania vatu zasadą jest kupowanie paliwa na stacjach znanych sieci
    sprzedaży, tym bardziej podczas dalszych wyjazdów.
    Pozdrawiam
    Darek