  • 1. Data: 2009-01-08 18:40:29
    Temat: korekta deklaracji VAT
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Witam,

    Robiąc porządki w papierach zorientowałem się, że omyłkowo ująłem jedną
    fakturę w rejestrze sprzedaży VAT w złym miesiącu. Fakturę wystawiłem
    w czerwcu i tak też wpisałem w rejestr, natomiast zapłacono mi w lipcu.
    Jako że z VATu rozliczam się kasowo, no i nieszczęśliwie był to przełom
    kwartałów, to wychodzi że powinienem złożyć korekty deklaracji VAT7k za
    II i III kwartał ("przesuwając" trochę należnego VATu z II na III
    kwartał). Oprócz korekt złożę także wyjaśnienie.

    Czy coś jeszcze powinienem zrobić? Potrzebny jest czynny żal? (imho nie,
    bo jedyne co zrobiłem to zapłaciłem wcześniej niż musiałem). Jakie jest
    prawdopodobieństwo kontroli po takiej korekcie? Ma jakieś znaczenie że
    chodzi o zeszły rok?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 2. Data: 2009-01-08 19:52:08
    Temat: Re: korekta deklaracji VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 19:40:29 Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał(a):

> [...]
    > bo jedyne co zrobiłem to zapłaciłem wcześniej niż musiałem). Jakie jest
    > prawdopodobieństwo kontroli po takiej korekcie? Ma jakieś znaczenie że

    Błąd wagi zerowej, składaj dwie korekty z wyjaśnieniami i tyle,
    żadnych czynnych żalów (zobacz art. 16a KKS).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-08 21:22:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]

    Złożenie samej korekty może się okazać nieskuteczne,
    (wezwą Cię do złożenia wyjaśnienia)
    ponieważ wyjaśnienie jest i tak wymagane przy korekcie.

  • 4. Data: 2010-05-16 08:55:11
    Od: "mmllmm" <beskidek@WYTNIJ_TOgo2.pl>

    Może te strony pomogą:
    http://zmianywpodatkach.pl/