  • 1. Data: 2006-02-01 17:32:05
    Temat: korekta faktury VAT dotycząca błędu w numerze faktury
    Od: "Sławek" <s...@w...pl>

    Witajcie.

    Mam problem. Pomyliłem się w numerze faktury i powiedziano mi że w takim
    przypadku należy wystawić
    fakturę korygującą. Czy tak powinno być ? Czy wystarczy nota korygjąca.
    Ponoć gdzieś w ustawie o VAT jest napisane że jeżeli błędy zauważy wystawca
    faktury to wystawia fakturę korygującą a jeżeli odbiorca to notę. Ponoć notę
    korygującą może wystawić tylko
    odbiorca faktury a nie wystawca ?? Proszę speców od VAT o wypowiedź.
    Pozdrawiam.
    Sławek

  • 2. Data: 2006-02-01 22:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Sławek wrote:

    > Ponoć gdzieś w ustawie o VAT jest napisane że jeżeli błędy zauważy wystawca
    > faktury to wystawia fakturę korygującą a jeżeli odbiorca to notę. Ponoć notę
    > korygującą może wystawić tylko odbiorca faktury a nie wystawca ??

    Tak jest. I dodatkowo nota może korygować tylko niektóre
    pola (nie może dotyczyć kwot).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)