    From: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: korekta wartości towaru
    Date: Wed, 28 Dec 2005 20:09:04 +0100

    m...@g...com
    28 Gru. 10:10 pokaż opcje

    Grupa dyskusyjna: pl.soc.prawo.podatki
    Od: m...@g...com - Znajdź wiadomości tego autora
    Data: 28 Dec 2005 01:10:46 -0800
    Lokalna: Śr. 28 Gru. 2005 10:10
    Temat: Korekta wartości towaru
    Odpowiedz | Odpowiedz autorowi | Przekieruj | Drukuj | Wiadomość
    prywatna | Pokaż oryginalną wiadomość | Usuń | Zgłoś naruszenie prawa lub
    regulaminu

    Witam Grupowiczów...

    ...i proszę o pomoc w sprawie poprawnego zaewidencjonowania zdarzenia
    gospodarczego w księgach. Otóż sytuacja przedstawia się
    następująco: 3 miesiące temu nabyliśmy towary, dostawca wystawił
    nam fakturę. Towar został wyceniony i przyjęty na magazyn. w ciągu
    tych 3 miesięcy część towaru została sprzedana, czyli została
    obliczona i zaksięgowana jako koszt wartość sprzedanych towarów. W
    bieżącym miesiącu otrzymaliśmy od tegoż dostawcy fakturę
    korygującą, co zrodziło pewien problem. Korekta (na minus) dotyczy
    również towarów już sprzedanych. Nie muszę chyba tłumaczyć, że
    trudno mi będzie skorygować wartość tych towarów.

    Mam zatem pytanie: jak??? Jak ująć w księgach taką fakturę? Jak
    zaksięgować skutki tej faktury odnoszące się do części
    sprzedanej? Najlepsze oczywiście byłoby rozwiazanie nie pociągające
    za sobą korygowania deklaracji podatkowych za ostatnie 3 miesiące...

    Doradźcie mi proszę...

    M.