  • 1. Data: 2003-09-12 11:41:06
    Temat: korekta - złe pkwiu
    Od: "Darek Dąbrowski" <t...@p...com>

    Witam ,

    Producent źle zakwalifikował towar który kupiłem do pkwiu z 0% vat ,
    teraz chce wystawić faktury korygujące na prawidłowe pkwiu z 22% vat .
    Towar w międzyczasie sprzedany z Vat 0% na paragony .
    Czy można odmówić przyjęcia korekty , czy przyjąć i odmówić zapłaty ?
    Skutki finanasowe i korekty vat spore , od początku roku .
    Dodam , że towar nie jest prosty w zakwalifikowaniu i specjaliści wozili się
    z tym od początku roku ,
    fakt że w końcu stnęło na 22%

    Darek

  • 2. Data: 2003-09-13 08:27:04
    Temat: Re: korekta - złe pkwiu
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Darek Dąbrowski" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy można odmówić przyjęcia korekty , czy przyjąć i odmówić zapłaty ?
    > Skutki finanasowe i korekty vat spore , od początku roku .

    Moze zacznijmy od konca.

    Jesli sprzedal Pan z VAT 0% towar ktory byl w grupie 33%
    to sie US-owi VAT od sprzedazy nalezy "jak psu miccha"

    Faktura korygujaca pozwoli odliczyc VAT naliczony na niej.

    Pytanie JAK chca skorygowac.
    Jesli (jak znam zycie) po prostu doliczyc 22% i wyciagnac od pana te kase,
    to "w zasadzie" wyjdzie pan na zero - zaplaci im zamiast US-owi
    (oczywiscie chodzi o porownanie warialntow przyjecia badz nieprzyjecia
    TAKIEJ korekty,
    bo oczywiscie VAT dla US -a ktory Pan musie zaplacic to co innego).

    No ale oni wystawiajac bledna fakture narazili pana na straty.
    Wiec moze zmienia korekte tak, ze obniza cene netto byPan nie musial
    doplacac ?

    Takie jest zycie...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-09-15 07:37:02
    Od: "Darek Dąbrowski" <t...@p...com>

    Dziękuję za sugestie , będą mi bardzo pomocne .

    Pozadrawiam ,
    Darek