  • 1. Data: 2003-09-12 13:24:55
    Temat: kurde jak powinno byc z tym eksportem? - pomocy
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    milem juz 5 kontroli z US, i bylo ok - wartosc eksportu towarów liczylem wg
    kursu sredniego wg NBP z dnia wystawienia f-ry (zdaza sie ze przekroczenie
    granicy sad -1A jest o dzien dwa pozniej potwierdzony - ale nie
    kwestionowano mi wrtosci sprzedazy eksportowej) ; teraz mam kolejną kontrole
    i dwie panie z US informuja mnie ze liczy sie tą wartosc z SAD do eksportu -
    czyli kurs z SAD-u.
    No to ja pytam moze jakies przepis by sie przydal, a one ze byly na kontroli
    u innych firm i tak sie robi (na chlopski rozum tez tak sie powinno robic -
    potwierdzily). Na to ja ze teraz mi pieniazki wplynely szybciej - przed
    wysłaniem towaru i chce zastosowac kurs uznania rachunku w banku jako kurs
    do wyliczenia eksportu - one "milczenie"
    no i nie weim jak teraz wyliczyc ta sprzedaz eksportowa - pomozecie?
    Moze ktos ma jakies pismo wyjasniajace z US jak nalezy to obliczac?

    pozdrawiam
    Mariusz M

  • 2. Data: 2003-09-12 14:55:10
    Temat: Re: kurde jak powinno byc z tym eksportem? - pomocy
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "mm0101" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > no i nie weim jak teraz wyliczyc ta sprzedaz eksportowa - pomozecie?
    > Moze ktos ma jakies pismo wyjasniajace z US jak nalezy to obliczac?
    ---------------------------------------
    A nie liczy sie jadnak eksport w/g kursu NBP z dnia przekroczenia granicy ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-12 15:28:31
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    > A nie liczy sie jadnak eksport w/g kursu NBP z dnia przekroczenia granicy
    ?
    > Wiola

    te panienki z US twierdza że powinno sie liczyc wg. kursu "jakiegos
    trzydniowego bo dzwonila kiedys do Urzedu Celnego"tak to okreslila, i
    podobno to jest ten kurs na SAD;
    i dalej nie wiem :(

    mm01

  • 4. Data: 2003-09-12 16:04:01
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > >
    > te panienki z US twierdza że powinno sie liczyc wg. kursu "jakiegos
    > trzydniowego bo dzwonila kiedys do Urzedu Celnego"tak to okreslila, i
    -------------------------
    To co te panienki mówią to jest kurs celny jak sądze ale w świetle ustawy
    Vat (art.6 .6 )jak również obecnie w dochodowym ( art.14 1d.)w dniu wywozu
    towaru jest eksport.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-09-12 19:26:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    ustawy
    > Vat (art.6 .6 )jak również obecnie w dochodowym ( art.14 1d.)w dniu

    I może jeszcze jak nie ma potwierdzenia wywozu
    przez graniczny urząd celny,
    to nie ma przychodu? :-)

  • 6. Data: 2003-09-12 21:19:33
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    > "jakiegos
    > okreslila, i

    > ustawy
    > wywozu

    no to ok, ale wg. jakiegu kursu, sredniego NBP czy tego z SAD jest eksport i
    przychód
    (nadmieniam ze w poprzednich kontrolach twardo twierdzono ze przychod jest w
    momencie wystawienia f-ry) ?

    Mariusz_M

  • 7. Data: 2003-09-13 05:25:15
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    > I może jeszcze jak nie ma potwierdzenia wywozu
    > przez graniczny urząd celny,
    > to nie ma przychodu? :-)
    -------------------------------------
    Cef rozumiem że to pytanie jest do mnie.Wiesz ja to troche musiałam
    przerabiać niestety wiec prosze popatrz w ustawe pdof bo ja do tej się
    odnosiłam i zobacz kiedy masz przychód w eksporcie owszem może być
    księgowane w przychody przyszłych okresów ale to nie zmieni wyniku.
    Wiola

  • 8. Data: 2003-09-13 08:44:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > -------------------------------------
    > Cef rozumiem że to pytanie jest do mnie.

    Tak :-)

    Wiesz ja to troche musiałam
    > przerabiać niestety wiec prosze popatrz w ustawe pdof bo ja do tej
    się
    > odnosiłam i zobacz kiedy masz przychód w eksporcie

    Więc pytam ponownie:
    jak nie ma potwierdzenia wywozu, to nie ma przychodu?

    owszem może być
    > księgowane w przychody przyszłych okresów ale to nie zmieni wyniku.
    > Wiola

    Wybacz, ale "przychody przyszłych okresów"
    to dla mnie za wysokie progi.
    Chciałem tylko zwrócić uwagę na głupotę
    tego nowego zapisu (obowiązek podatkowy
    w dochodowym w eksporcie)
    Wyobraź sobie sytuację, w której
    wystawiasz fakturę np 29 dnia miesiąca,
    dokonujesz odprawy 30 dnia,
    i do 20 następnego miesiąca
    nie wiesz czy towar wyjechał
    z kraju 31 dnia miesiąca czy
    1 dnia następnego miesiąca
    i czy był to przychód w miesiącu
    poprzednim czy bieżącym.
    A jak potwierdzenie nie przyjdzie,
    bo się np zgubi, to co? Przychodu nie ma
    do czasu wyjaśnienia sprawy?
    Z VAT można poczekać 1 miesiąc,
    potem (jak nie ma papierka z granicy)
    naliczyć 22%
    ale co z dochodowym?
    Ostatnio wydanie decyzji przez UC
    w sprawie wywozu trwało 8 m-cy.
    Czy myślisz, że fiskus łaskawie
    pozwoli sobie czekać tyle czasu
    na wykazanie przychodu?

  • 9. Data: 2003-09-13 08:53:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy myślisz, że fiskus łaskawie
    > pozwoli sobie czekać tyle czasu
    > na wykazanie przychodu?

    Trochę przesadziłem, bo jak naliczę
    te 22%, to nie będzie już eksport,
    ale w przepisach dochodowego
    nic nie wspomnieli o podobnej jak dla VAT
    możliwości niewykazania obrotu w danym miesiącu.
    Otrzymanie zatem po 20 potwierdzenia
    z granicy z datą wywozu 31 poprzedniego
    miesiąca powoduje pewne komplikacje
    w rozliczeniach, których ustawodawca
    nie przewidział.

  • 10. Data: 2003-09-13 10:12:19
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    kochani, prosze, jaki kurs zastosowac wg. was?

    Mariusz