  • 1. Data: 2002-05-07 15:09:42
    Temat: koszt poniesiony
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    witam Państwa

    art 22 ust 4 U o p d o f stanowi ze koszty uzyskania przychodu sa
    potracalne tylko w roku podatkowym w ktorym zostaly PONIESIONE . punkt 4i5
    art 22 dopuszcza tez inne podejscie do tej kwestii.
    jak rozumiec slowo - koszt poniesiony?
    1. czy tylko wtedy koszty sa poniesione gdy rzeczywiscie nastąpił wypływ
    gotowki
    2. czy mozna uznac koszt za poniesiony jesli np. otrzymalem fakture i
    powstalo zobowiazanie

    pozdr.
    jacek

  • 2. Data: 2002-05-08 09:11:07
    Temat: Re: koszt poniesiony
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, jacek wrote:

    >+ witam Państwa

    A witamy, z samego rana ;)

> [...]
    >+ gotowki
    >+ 2. czy mozna uznac koszt za poniesiony jesli np. otrzymalem fakture i

    Zadawszy kiedyś pytanie w tym stylu (choć o co innego) zostałem
    przez Orkę przywitany pytaniem: "a rozliczasz się kasowo czy
    memoriałowo ?"
    -:)
    Powyzsze pytanie IMO stanowi odpowiedź: musisz WYBRAĆ, czy rozliczasz
    się w oparciu o art.22.4 czy art.22.5 - i tak rozliczać się CAŁY ROK.
    Przy rozliczaniu memoriałowym ("papierowym") odpowiedź na pyt.2
    będzie brzmiała: "tak".
    Oczywiście - niektóre koszty pozostające w związku z DG ale nie
    będące DG samym w sobie (np. ZUS) mogą byc wyłączone do określonego
    sposobu zaliczania (bez względu na "ogólny" wybór) - ZUS jest np.
    rozliczany kasowo.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-08 09:37:18
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > będące DG samym w sobie (np. ZUS) mogą byc wyłączone do określonego
    > sposobu zaliczania (bez względu na "ogólny" wybór) - ZUS jest np.

    Jestes pewien, ze caly ZUS kasowo?

    Karol

  • 4. Data: 2002-05-08 10:16:11
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Karol wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    >
    > Jestes pewien, ze caly ZUS kasowo?
    Może Gotfryd nie sprecyzował - cały ZUS za przedsiębiorcę.
    ZUS od pracowników mozna rozliczac memoriałowo, tak jak wynagrodzenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-05-08 10:27:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 May 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ Jestes pewien, ze caly ZUS kasowo?

    Nie marudź :) Moja wina, nie zastrzegłem że mam na
    myśli składki społeczne (a napisałem skrótowo "ZUS", bo w końcu
    inne składniki to ZUS tylko kasuje i podaje dalej :])

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-08 10:40:00
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > myśli składki społeczne (a napisałem skrótowo "ZUS", bo w końcu
    > inne składniki to ZUS tylko kasuje i podaje dalej :])

    Nie marudze :-)
    Tez mysle o spolecznych.
    W ktorym miejscu art. 23 ust.1 dolozyli przepis zabraniajacy memorialowego
    potraktowania skladek "spolecznych" podatnika?
    Tak czesto zmieniaja te przepisy, ze juz mi ciezko nadazyc :-))

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-05-08 11:06:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 May 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ > >+ Jestes pewien, ze caly ZUS kasowo?
    [...]
    >+ Nie marudze :-)
    >+ Tez mysle o spolecznych.

    ...do tego miałem na myśli "za siebie" :( (thx, Maddy)

    >+ W ktorym miejscu art. 23 ust.1 dolozyli przepis zabraniajacy memorialowego
    >+ potraktowania skladek "spolecznych" podatnika?

    A możesz jeszcze powiedzieć, jakiej to ustawy ów art.23 ?
    Bo u mnie UoPDoOF ma w tym miejscu (z komentarzem inforu)
    +++++++
    Art. 23. [ Wydatki nie uznawane za koszty uzyskania przychodów ]

    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    -------

    >+ Tak czesto zmieniaja te przepisy, ze juz mi ciezko nadazyc :-))

    Myślisz że też powinienem aktualizować ?? :O -:) !

    A co do meritum - to rzeczywiście, przeczytałem raz jeszcze
    i z art. 26.1.2.a wynika tylko, że *o ile nie są zaliczone w KUP*
    to odlicza się od podstawy składki zapłacone. Czy jakiś
    przepis "blokuje" memoriałowe zaliczenie *w KUP* to chwilowo
    nie wiem: zdaje się że ty już kilka razy wałkowałeś ten
    problem ;) ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-08 12:23:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > przepis "blokuje" memoriałowe zaliczenie *w KUP* to chwilowo
    > nie wiem: zdaje się że ty już kilka razy wałkowałeś ten

    Musialbym poszukac w archiwum, ale AFAIR Orka przychylala sie do stanowiska,
    ze nie ma przepisu zabraniajacego memorialem. A jezeli mialby byc to wlasnie
    w art. 23 w ustawie o PDOF.

    Pozdrawiam,

    Karol