  • 1. Data: 2002-05-07 15:41:55
    Temat: osoba wspomagajaca
    Od: "leszek" <l...@n...pl>

    Chcialbym, aby moja zona, ktora jest obecnie na rencie pomagala mi w DG. Co
    mam zrobic, co wypelnic i gdzie zglosic aby byc w stosunku do wszystkich
    "zdziercow" (US,ZUS itp.) w porzadku.

    --
    Pozdrowienia
    Leszek Życzkowski

  • 2. Data: 2002-05-08 11:42:42
    Temat: Re: osoba wspomagajaca
    Od: "Piaskowa P." <m...@i...pl>

    Użytkownik "leszek" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Co
    > mam zrobic, co wypelnic i gdzie zglosic aby byc w stosunku do wszystkich

    Osobe wspolpracujaca zglaszasz do ZUS na druku ZUS ZUA i od tego momentu
    placisz za Nia normalne skladki co miesiac. Jesli do tej pory miales
    jednoosobowa dzialalnosc to wysylales tylko DRA do 10-to kazdego miesiaca,
    po zgloszeniu zony bedziesz im wysylal DRA + RNA (+ ew. RSA w przypadku
    choroby) do 15-tego kazdego miesiaca. Do US nic nie zglaszasz - a
    przynajmniej tak mnie poinformowano. Natomiast skladki za zone odliczasz
    sobie dokladnie tak samo jak swoje (zreszta w DRA sumujesz wszytsko co
    wplacasz i te sumy sobie odliczasz).
    Pozdrawiam, Malgorzatka

  • 3. Data: 2002-05-08 15:12:49
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > przynajmniej tak mnie poinformowano. Natomiast skladki za zone odliczasz
    > sobie dokladnie tak samo jak swoje (zreszta w DRA sumujesz wszytsko co

    skoro żona jest na rencie, to raczej będzie zgłaszana na ZZA a nie ZUA,
    rozliczana na RZA, a nie RNA
    i będzie płacić tylko zdrowotne, a nie wszystko....

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-05-09 08:26:24
    Od: "Piaskowa P." <m...@i...pl>

> [...]
    > rozliczana na RZA, a nie RNA
    > i będzie płacić tylko zdrowotne, a nie wszystko....

    Oupssss.. To "na rencie" gdzies mi umknelo jak czytalam post :(
    W takim razie szybko wycofuje wczesniejsze zeznania :)
    Małgorzatka