  • 1. Data: 2007-08-21 11:59:29
    Temat: koszta a produkt dołączany gratis (2)
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Witam,

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi; zawsze czegos nowego i ciekawego
    człowiek się dowie...

    Zatem skoro rzeczywiście prościej, łatwiej i... bezpieczniej jest nie
    dawać coś gratis, a sprzedawać za przysłowiową złotówkę, moje pytanie -
    które chyba zgrabnie zakończy ten wątek - jest takie: Czy koszta kupna
    składnika towaru mogą być większe od ceny za jaką dany składnik dalej
    sprzedaję?

    Innymi słowy:
    Hoduje kwiatek. Kupuje wstążkę do kwiatka za 5pln netto tworząc sobie 5
    pln netto kosztów. Sprzedaję Kwiatek ze wstążką za 25pln netto (w/g FVT:
    24pln netto +7%vat za kwiatek, 1pln netto +22%vat za wstążkę). Dochodu
    ze sprzedaży mając tym samym 20pln netto.

    Pozdrawiam,
    Jakbu

  • 2. Data: 2007-08-21 12:05:33
    Temat: Re: koszta a produkt dołączany gratis (2)
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zatem skoro rzeczywiście prościej, łatwiej i... bezpieczniej jest nie
    > dawać coś gratis, a sprzedawać za przysłowiową złotówkę,

    Moim zdaniem dostałeś inną konkluzję.
    Kupujesz kwiatek i wstążkę, a sprzedajesz bukiet składający się z kwiatka i
    wstążki.
    I tak faktycznie jest - nie musisz tu nic kombinować.

  • 3. Data: 2007-08-21 12:16:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, August 21, 2007, 2:05:33 PM, you wrote:

    > Moim zdaniem dostałeś inną konkluzję.
    > Kupujesz kwiatek i wstążkę, a sprzedajesz bukiet składający się z kwiatka i
    > wstążki.
    > I tak faktycznie jest - nie musisz tu nic kombinować.

    Sprzedając bukiet zapłaci 22% VAT...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2007-08-21 12:34:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Sprzedając bukiet zapłaci 22% VAT...

    A czy kwiatek ze wstążką to jest bukiet czy nie?

  • 5. Data: 2007-08-21 14:15:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, August 21, 2007, 2:34:41 PM, you wrote:

    > A czy kwiatek ze wstążką to jest bukiet czy nie?

    Masz dobrą pamięć ale krótką... :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2007-08-21 14:56:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Masz dobrą pamięć ale krótką... :)

    To ma być odpowiedź na pytanie?

  • 7. Data: 2007-08-21 15:31:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Aug 2007, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał

    > To ma być odpowiedź na pytanie?

    ...no, jakbyś nie wyciął z cytatu *podkreślonej* odpowiedzi, to by
    tam nadal była ;), w tym co zostało jej nie ma :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-08-22 08:31:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...no, jakbyś nie wyciął z cytatu *podkreślonej* odpowiedzi, to by
    > tam nadal była ;), w tym co zostało jej nie ma :)

    Niby co było odpowiedzią?
    Wstążka i to kupowana?

    Nijak musi się to mieć do tego co jest sprzedawane.

  • 9. Data: 2007-08-22 09:29:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2007, Cavallino wrote:

    [...Cavallino, RoMan,...]

    > Niby co było odpowiedzią?

    Cytat z Twojego posta

    Nie, to co *TY* napisałeś:
    "sprzedajesz bukiet składający się z kwiatka i wstążki."

    RoMan uprzejmie Cię tylko *dosłownie* zacytował, a Ty te słowa
    z cytatu wyciąłeś.

    > Nijak musi się to mieć do tego co jest sprzedawane.

    Ale teza RoMana jest prosta: zdecyduj się, czy to Ty piszesz że
    "sprzedajesz bukiet składający się z kwiatka i wstążki", czy
    przeciwnie, stawiasz pytanie czym jest bukiet...!
    Ja się do meritum nie wtykam, interesuje mnie wynik rozważań ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-08-22 09:46:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Ale teza RoMana jest prosta: zdecyduj się, czy to Ty piszesz że
    > "sprzedajesz bukiet składający się z kwiatka i wstążki", czy
    > przeciwnie, stawiasz pytanie czym jest bukiet...!

    Stop, bo pokręciłeś.

    Roman zasugerował żeby NIE SPRZEDAWAĆ tego jako bukiet, bo będzie wyższy
    VAT.
    No to zapytałem czy to jest bukiet czy nie?
    Bo jeśli jest, to próba sprzedaży INACZEJ niż jako bukiet może wpędzić
    pytającego w kłopoty.