  • 11. Data: 2002-06-05 20:07:50
    Temat: Re: koszty przed rozp . dział. b. długie, art. w rzeczpospolitej
    Od: "dzwonekn" <d...@p...onet.pl>

    Oczekuję konkretnego ustosunkowania się do problemu, czy można zaliczyć
    czajnik za 100zł kupiony przed rozp. dział. na firmę, nie zaliczony do
    środków trwałych tylko do wyposażenia, a z racji wartości nie wpisany do
    ewidencji wyposażenia, bezpośrednio w koszty, w miesiącu rozpoczęcia
    działalności - KPIR? Pozdrawiam Norbert

  • 12. Data: 2002-06-05 21:58:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jun 2002, dzwonekn wrote:

> [...]
    >+ środków trwałych tylko do wyposażenia, a z racji wartości nie wpisany do
    >+ ewidencji wyposażenia, bezpośrednio w koszty, w miesiącu rozpoczęcia

    Profilaktycznie się streszczę:
    - mam zastrzeżenia co do kupowania "na firmę" jakoby 'przed rozpoczęciem
    DG'; IMHO można się przyczepic że to JEST DG (nie ma zapisu o "DG
    osoby fizycznej w organizacji" ;>) Wiem, prezentuję "zdanie odrębne
    gorzej niż urzędnik skarbowy" :) ale IMO DG to właśnie: kupowanie,
    produkcja, sprzedaż, konsultacje itp. "w sposób ciągły i zorganizowany"
    czy jak tam chce ustawa.
    - nie zapodałeś czy masz pracowników. Jeśli nie - to nie można zaliczyć
    bo czajnik nie stanowi KUP, tobie kawa nie przysługuje :(
    - jeśli 'przejdziesz' dwa poprzednie punkty - to pozostanie zastrzeżenie
    Orki (że nie ma zapisu pozwalającego wliczać KUP, w odróżnieniu
    od zapisów pozwalających na ŚT i tow.handlowe)

    IMO - wniosek - należałoby znaleźć rozstrzygnięcia sądowe w podobnych
    sprawach i mieć nadzieję że ew. inny sąd nie będzie innego zdania.
    -:(

    >+ Pozdrawiam Norbert

    Wzajemnie, Gotfryd