  • 1. Data: 2002-10-11 10:12:54
    Temat: koszty rozpoczęcia DG
    Od: "PO" <p...@h...com>

    Witam,
    mam dylemat: czy (udokumentowane oczywiście) wydatki poniesione na
    rozpoczęcie DG:
    - rejestracja VAT-R
    - wpis do ewidencji
    - pieczątka firmowa
    - inne pierdoły, np. listy polecone do banku o otwarcie konta
    mogę wrzucić w koszty pierwszego miesiąca prowadzenia działalności?

    Jeśli tak, to w jaki sposób to zaksięgować (dowod wewnętrzny)?
    aaaaaaaaa, i jeszcze do tego podstawę prawną, plizzzzzzz :))

    pozdr
    PO

  • 2. Data: 2002-10-11 10:46:23
    Temat: Re: koszty rozpoczęcia DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, PO wrote:

    >+ Witam,
    >+ mam dylemat: czy (udokumentowane oczywiście) wydatki poniesione na
    >+ rozpoczęcie DG:
    [...]
    >+ mogę wrzucić w koszty pierwszego miesiąca prowadzenia działalności?
    >+
    >+ Jeśli tak, to w jaki sposób to zaksięgować (dowod wewnętrzny)?

    Ustal sam ze sobą czy te wydatki sa udokumentowane czy nie ;),
    bo do ksiag to się wpisuje dokumenty księgowe (do KPiR
    wg rozp. o KPiR - czytałeś ?? - i np. "wpłata na poczcie" takim
    dokumentem *jest*).

    >+ aaaaaaaaa, i jeszcze do tego podstawę prawną, plizzzzzzz :))

    To zapodaj nam podstawę prawną na bazie której bedziesz
    wliczał w koszt np. telefon firmowy, to my też coś wymyślimy ;)
    (coś sugeruję, niewątpliwie :))

    Z pozdrowieniami - Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-11 10:54:52
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > To zapodaj nam podstawę prawną na bazie której bedziesz
    > wliczał w koszt np. telefon firmowy, to my też coś wymyślimy ;)
    > (coś sugeruję, niewątpliwie :))
    Oj Gotfrydzie, ostatnio ci się wyostrzyło żądło. :-)
    Czyżby wpływ tej listy?
    Tylko tak dalej.

    Maddy (żądlasta:-)))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-11 10:59:50
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Oj Gotfrydzie, ostatnio ci się wyostrzyło żądło. :-)
    > Czyżby wpływ tej listy?

    Hmm...jako że Matka Natura raczej nie obdarza osobników płci męskiej
    zdolnością
    żądlenia byłby to chlubny wyjątek ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2002-10-11 11:26:19
    Od: "PO" <p...@h...com>

    > Ustal sam ze sobą czy te wydatki sa udokumentowane czy nie ;),
    > bo do ksiag to się wpisuje dokumenty księgowe (do KPiR
    > wg rozp. o KPiR - czytałeś ?? - i np. "wpłata na poczcie" takim
    > dokumentem *jest*).

    ok, to w takim razie czy dowód wpłaty na poczet wpisu do ewidencji DG jest
    dokumentem księgowym, pomimo że wystawiony został na mnie jako osobę
    prywatną i zdarzenie powstało przed faktycznym rozpoczęciem DG, ale właśnie
    na rzecz jej rozpoczęcia?

    nie wiem czy dobrze rozumuję, ale wg mnie nie chodzi (wyłącznie) o to czy
    można dokumentację potwierdzającą koszty określić jako dokumenty księgowe,
    ale chyba przede wszystkim o to czy dany koszt można uznać jako KUP - i o to
    właśnie pytałem :)

    > To zapodaj nam podstawę prawną na bazie której bedziesz
    > wliczał w koszt np. telefon firmowy, to my też coś wymyślimy ;)
    > (coś sugeruję, niewątpliwie :))

    mogę wliczać to w koszt na podstawie tego, iż nie znalazło się w ust. 1 art.
    23 ustawy o podatku dochodowym i służy bezpośrednio uzyskiwaniu dochodu.
    ale czy w ten sam sposób podejśc można do kosztów, o których pisałem
    wcześniej? przecież w momencie poniesienia tych kosztów nie prowadziłem
    jeszcze DG!

    pozdr
    PO

  • 6. Data: 2002-10-11 11:36:42
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik PO napisał:
    > ale czy w ten sam sposób podejśc można do kosztów, o których pisałem
    > wcześniej? przecież w momencie poniesienia tych kosztów nie prowadziłem
    > jeszcze DG!

    Chyba jest w twojej logice mała luka.
    Po pierwsze koszt nie musi służyć uzyskaniu przychodu bezpośrednio -
    jaki bezpośredni wpływ na uzyskanie przychodu przez murarza ma zakup
    długopisu? Ale przeciez może mu sie przydac, np. do wystawiania faktur.

    Dalej - czy bez poniesienia tych kosztów, szczególnie opłat za VAT i
    wpis, mógłbys prowadzic dzialalnośc i uzyskiwac przychody?

    Nie ma chyba bardziej uzasadnionych kosztów uzyskania przychodów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-10-11 11:46:24
    Od: "PO" <p...@h...com>

> [...]
    > wpis, mógłbys prowadzic dzialalnośc i uzyskiwac przychody?
    >
    > Nie ma chyba bardziej uzasadnionych kosztów uzyskania przychodów.

    ok, takiej odpowiedzi oczekiwałem :))
    a co z drugą częścią pytania: jak to zaksięgować? czy mogę zrobić to jako
    DW?

    PO

  • 8. Data: 2002-10-11 11:56:17
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik PO napisał:

    > a co z drugą częścią pytania: jak to zaksięgować? czy mogę zrobić to jako
    > DW?

    Jeżeli DW miałoby być jedynym dowodem poniesienia wydatków, to
    absolutnie nie.
    Oczywiście mozna do każdego kwitka dopiąc DW, ale po co tyle roboty?
    Ja sugeruje jednak potraktowanie dowodów wpłat jako dowodów księgowych
    - w końcu to one tak naprawdę dokumentują wydatek, zwłaszcza że
    dopuszcza to rozporządzenie o KPiR.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-10-11 21:01:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > (coś sugeruję, niewątpliwie :))
    >+ Oj Gotfrydzie, ostatnio ci się wyostrzyło żądło. :-)

    Uczulenie na podstawę prawną ?? ;)
    Ale ja tylko ostrożnie wypytywałem, bo jak wiesz poglądy
    na 'zaliczanie w KUP' bywały różne - więc chciałem wydedukować
    jak pytający się zapatruje... a dokładniej co jest dla niego
    źródłem informacji :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-10-11 21:05:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik PO napisał:
    [...]
    >+ > jak to zaksięgować? czy mogę zrobić to jako DW?
    [...]
    >+ Oczywiście mozna do każdego kwitka dopiąc DW, ale po co tyle roboty?

    WKF: czy właśnie udzieliłaś odpowiedzi że zdecydowanie *można*
    wystawiać 'zbedne DW' do istniejących dokumentów księgowych ?
    Przypomnę że sprawa juz była - przy okazji kont 'elektronicznych'...
    (i dalej jasności nie mam).

    Pozdrowienia, Gotfryd